سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۷۱۸۵

سینا خدادادی:
در شماره 710 درباره نحوه اصلاح مطالب در تایپ فارسی صحبت کردید، آیا روشی وجود دارد که بتوان همین کار را برای زبان انگلیسی نیز انجام داد؟

کلیک: بله، اگر آموزش قبلی را مطالعه کرده باشید، متوجه شده‌اید که چنین قابلیتی به‌صورت پیش‌فرض در سیستم مایکروسافت Word وجود دارد. البته این امکان در این برنامه تنها ایرادهای اولیه و بدیهی شما را خواهد گرفت و به‌صورت یک خط قرمز، موارد ایراددار را نشان می‌دهد، ولی اگر می‌خواهید به غیر از اشتباه‌های خود در املای کلمات، ایرادهای نگارشی را نیز مشاهده کنید، یک قابلیت بسیار ویژه وجود دارد که می‌توانید از آن هم روی سیستم خود استفاده کنید و هم در مرورگر از این قابلیت بهره بگیرید. این قابلیت یک برنامه ویژه به نام گرامرلی است که به چند حالت قابل استفاده است. در حالت اولیه استفاده از آن می‌توانید آن را به‌عنوان یک افزونه روی مرورگر خود نصب کنید. پس از این کار در کنار متونی که در مرورگر شما وارد شده است، یک نشانه سبز رنگ به شکل دایره نمایش داده می‌شود که نشان‌دهنده این است که متن شما بدون مشکلات املایی، نگارشی و گرامری است. اگر متن شما مشکلی داشته باشد، این بخش به رنگ قرمز در خواهد آمد. در دایره یاد شده یک عدد نیز نمایش داده می‌شود که نشان دهنده تعداد ایرادهای موجود در صفحه است و با کلیک کردن روی آن می‌توانید یک‌فهرست از ایرادها را مشاهده کنید. در ادامه امکان کلیک کردن روی هر یک از این ایرادها را خواهید داشت و حتی گزینه صحیح پیشنهادی نیز برای شما نمایش داده خواهد شد. به‌صورت همزمان نیز بخش ایراددار در مرورگر شما به‌صورت مشخصی قابل رویت خواهد بود. با کلیک روی گزینه اصلاحی امکان استفاده از تصحیح خودکار را خواهید داشت و این کار در تمام شرایط همراه شما خواهد بود، چه در حال نوشتن یک پست الکترونیکی باشید و چه در موتور جست‌وجو در حال وبگردی. دومین روش، استفاده از نسخه ویندوزی این برنامه است. این برنامه نسخه‌ای ویژه با امکان نصب آن روی ویندوز دارد. با نصب کردن این برنامه می‌توانید هر متنی را داخل برنامه نوشته و ایرادهای آن را مشاهده کنید. همچنین امکان خواهید داشت که یک متن طولانی را کپی کرده و در برنامه گرامرلی، Paste کنید. به این ترتیب تمام امکانات یاد شده در روش قبلی یعنی ایرادگیری، نشان دادن گزینه‌های پیشنهادی و امکان نمایش مورد در صفحه و رفع ایراد با یک کلیک در اختیار شما قرار خواهد داشت. برای دریافت این برنامه نام گرامرلی را (grammarly) در موتور جست‌وجوی خود وارد کرده یا این که به‌صورت مستقیم وارد وب‌سایت آن شده و برنامه را دریافت کنید. البته برای دریافت افزونه مرورگر باید عبارت Plugin، Add-in و مواردی از این دست را به جست‌وجوی خود اضافه کنید و در انتها کلمه For و نام مرورگر خود را (برای مثال grammarly add in For firefox) وارد کنید.
نکته: مورد مهم این است که این برنامه یک نسخه تجاری نیز دارد که امکانات بسیار بیشتری را به شما عرضه خواهد کرد، ولی برای دسترسی به آن باید هزینه نسبتا زیادی را پرداخت کنید که این هزینه برای بیشتر افراد منطقی نبوده و امکانات نسخه رایگان تقریبا برای بیشتر مخاطبان کافی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها