دفاعیات عجیب متهمان در جلسه محاکمه؛

آدم ربایی به دستور ابربدهکار بانکی

سه مرد جوان دیروز در حالی به اتهام آدم‌ربایی محاکمه شدند که ادعا کردند از سوی ابربدهکار بانکی معروف اجیر شده بودند .
کد خبر: ۱۲۱۶۶۸۰

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از اوایل سال ۹۵ به دنبال شکایت مرد ثروتمندی به نام رضا در دستور کار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. وی به ماموران گفت: دیروز سه مرد که خودشان را مامور پلیس معرفی کرده بودند پسر 18ساله‌اش به نام سینا را ربوده و پس از ساعت‌ها شکنجه، رها کرده‌اند.
وی توضیح داد: وقتی سینا قصد داشت با ماشین مدل بالای من از خانه بیرون برود، سه مرد جوان که خودشان را مامور پلیس معرفی کرده بودند مقابل پارکینگ راهش را بستند و با تهدید سلاح او را ربودند. آنها پس از کتک زدن و شکنجه پسرم، او را رها کرده و رفتند. به‌دنبال شکایت این مرد، پلیس به ردیابی پرداخت و با توجه به اختلاف حساب‌های مرد پولدار با یکی از دوستانش، وی را به‌عنوان مظنون شناسایی کردند. در بررسی‌ها روشن شد این مرد، یک ابربدهکار بانکی و در زندان است. در حالی که فرضیه اجیر کردن ماموران قلابی از سوی متهم اقتصادی قوت گرفته بود، پلیس رد سه مرد جوان را یافت و آنها را بازداشت کرد. آنها دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی قربان‌زاده و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستادند. در ابتدای این جلسه پسر جوان به تشریح جزئیات ماجرا پرداخت و گفت: روزی سوار بر ماشین مدل بالای پدرم شده بودم تا به گردش بروم اما سه مرد جوان جلوی راهم را گرفتند. آنها که خودشان را مأمور معرفی کرده بودند با تهدید سلاح سوار ماشین شدند و مرا به منطقه‌ای خلوت در حاشیه شهر بردند. آنها به‌شدت مرا کتک زده و شکنجه کردند. آنجا بود که فهمیدم آنها اشتباهی مرا به جای پدرم گرفته‌اند و می‌خواهند چک دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی ابربدهکار بانکی که در دست پدرم بود را پس بگیرند. آنها بعد از چند ساعت شکنجه مرا رها کردند. من از آنها شکایت دارم .
سپس سه متهم که همگی با قرار وثیقه آزاد بودند به دفاع پرداختند. یکی از آنها گفت: ما از قبل بدهکار بانکی را که حالا در زندان است، می‌شناختیم. او حامی مالی تیم‌های ورزشی و مرد شناخته‌شده‌ای بود. او گفته بود باید چک دو میلیارد و 700 میلیون تومانی را که در دست مصطفی دارد پس بگیریم و در عوض درصدی از آن پول را به ما بدهد. او مشخصات خودروی مصطفی را به ما داد و ما از روی شماره پلاک ماشین، آدرس خانه مصطفی را پیدا کردیم و مقابل خانه مرد پولدار رفتیم. ما وقتی دیدیم یک نفر سوار ماشین مدل بالا از پارکینگ خارج شد، سراغ او رفتیم و خودمان را مامور معرفی کردیم. اما بعد از این‌که سوار ماشین شدیم متوجه شدیم پسر جوان را به جای پدرش گرفته‌ایم. ما آدم‌ربایی را قبول نداریم چون به پسر جوان آسیبی نزدیم و پس از چند ساعت او را رهاکردیم.
دو متهم دیگر نیز منکر آدم‌ربایی شدند و گفتند به اشتباه و به جای پدرش، پسر جوان را به دام انداخته بودند.
در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها