مرکز مستندسازی سیما، مستند تک قسمتی «رویش» را به مناسبت اولین سالگرد درگذشت مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان ، تولید و آماده پخش کرده است.
کد خبر: ۱۲۱۳۸۴

مستند تک قسمتی «رویش» در 40دقیقه در گروه علمی مرکز مستندسازی سیما تهیه و به مناسبت درگذشت آن مرحوم (14دی) از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.
دکتر کاظمی آشتیانی بنیانگذار تولید، نگهداری و تکثیر سلول های بنیادی در ایران و همچنین بانی و مجری طرح شبیه سازی یا کلونیک در کشور است که تولید مرکز رویان نتیجه موفقیت آمیز آن است.
وی به منظور حل مشکل ناباروری در کشور که سابق بر این اقدامات پراکنده و نه چندان موفقی در این زمینه در کشور انجام شده بود، با ایجاد مرکز درمان ناباروری و تهیه کادری مجرب و بومی سازی پیشرفته ترین روشهای علمی و تجهیزات فوق مدرن ، باعث حل قطعی و کامل این معظل شد.
به طوری که مرکز درمانی منتسب به وی روزانه پذیرای صدها زوج نابارور و درمان آنها از ایران و کشورهایی از 5قاره جهان است.
این برنامه از چند بخش شامل توفیقات علمی تحت مدیریت دکتر کاظمی آشتیانی و ویژگی های اخلاقی ، حرفه ای و علمی او، تشکیل شده است. ساختار برنامه به شکل روایتی ارائه شده است بدین ترتیب که کل فیلم از دید و نگاه دختر نوجوانی به نام سیمین که نخستین محصول فناوری درمان ناباروری رویان (تحت مدیریت دکتر کاظمی آشتیانی) است روایت می شود. مخاطب از طریق این شخصیت و حرکت او، زندگی و خدمات جهانی دکتر کاظمی را درمی یابد. احمد پایداری و رضا پایداری تهیه کننده و کارگردان این مجموعه هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها