امتیاز این بازی‌ها از نان شب هم واجب‌تر است

هفته سرنوشت‌ساز والیبال

هفته سوم لیگ والیبال ملت‌ها از فردا با دیدار ساعت 15 و 30 دقیقه روسیه و لهستان در سالن 6000 نفری غدیر ارومیه ایران آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۱۵۶۷

طبق برنامه فدراسیون جهانی والیبال و برای تیم‌های رده A، کشورهای ایران، بلغارستان، پرتغال و فرانسه میزبان این هفته خواهند بود.
بازی‌های این هفته در حالی برای ما آغاز می‌شود که از شش بازی قبلی در چین و ژاپن با 5 برد و یک شکست در رده دوم جدول هستیم. تیم ملی این هفته در ارومیه و هفته چهارم در اردبیل از 3 مهمانش پذیرایی می‌کند. ملی‌پوشان والیبال ایران در ارومیه میزبان کانادا، لهستان و روسیه هستند و در اردبیل هم برابر پرتغال، استرالیا و فرانسه بازی می‌کنند. در میان این دیدارها، بازی با کانادا، لهستان، روسیه و فرانسه اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و باز هم در این میان، ارزش امتیاز 3 بازی هفته سوم از بازی با فرانسه (که می‌دانیم بخت چندانی برای برد در آن نداریم) بیشتر است. به این دلیل، هفته سوم، هفته‌ای خاص با موقعیتی استراتژیک برای ماست. هر 3 تیم کانادا، لهستان و روسیه با ما برای صعود به مرحله نهایی بازی‌ها (در شیکاگو آمریکا) رقابتی مستقیم دارند و در ارومیه باید با هر 3 تیم بازی کنیم.
فهرست 14 نفره
ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای 3 بازی هفته سوم مقابل کانادا، لهستان و روسیه، نام 14 بازیکن را اعلام کرد که در این فهرست، مرتضی شریفی جایگزین محمدجواد معنوی‌نژاد شده است.
سعید معروف، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، پوریا فیاضی، امیر غفور، مرتضی شریفی، علی شفیعی، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد، جواد کریمی، پوریا یلی، محمدرضا موذن و محمدرضا حضرت‌پور بازیکنان ما در ارومیه خواهند بود و باید 3 بازی فوق‌العاده مهم را برای ما برگزار کنند.
تیم‌ها وارد شدند
کاروان تیم‌های ملی والیبال لهستان، روسیه و کانادا با استقبال مسؤولان ستاد برگزاری هفته سوم لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ وارد شهر ارومیه شدند. ارومیه این روزها کاملا آماده بازی‌ها شده است. تیم‌های ملی والیبال لهستان، روسیه و کانادا بامداد دیروز به تبریز رسیدند و با استقبال مسؤولان ستاد برگزاری، از فرودگاه تبریز به‌صورت زمینی به ارومیه رفتند. بازیکنان ایران هم که با تغییر برنامه، بلافاصله بعد از ورود به ایران (برای بازی‌های هفته پنجم) به سفارت بلغارستان در تهران رفته بودند، ساعت21:30 دیشب ترک کردند و در ارومیه مستقر شدند. بازیکنان ما دیروز در تهران تمرین کردند و امروز هم یک تمرین را پشت درهای بسته برگزار می‌کنند چون کولاکوویچ به شدت روی تمرین‌ها متمرکز است و معتقد است هر صدایی، تمرین را مختل می‌کند.
شاید روی غفور ریسک نشود
امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال گفت: مصدومیت سیدمحمد موسوی بهبود یافته؛ اما ممکن است کولاکوویچ درباره غفور ریسک نکند. امیر غفور هم همچنان از ناحیه کمر مشکل دارد و در حال بهبود است. اگر تا روز بازی به بهبودی کامل نرسد، بعید می‌دانم کولاکوویچ روی او ریسک کند. به هر حال باید تا فردا صبر کنیم تا مشخص شود او در ترکیب اصلی به میدان می‌رود یا خیر. جواد معنوی‌نژاد از ناحیه مچ پا درد دارد و نمی‌تواند در هفته سوم بازی کند. البته این بازیکن همراه تیم خواهد بود و دکتر افروزی به درمان او می‌پردازد.

علی جوادی

روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها