اولین دوره جایزه «آینه‌داران» با محوریت تصویرگری آثار مکتوب محمدابراهیم باستانی پاریزی با عنوان «پاریز تا پاریس» برگزار می‌شود و قرار است با تمرکز بر آثار بزرگان و فرهیختگان ایران ادامه پیدا کند.
کد خبر: ۱۲۱۰۴۹۷

سید عباس دعایی، مؤسس، طراح و مجری جایزه «آینه‌دار دوران» درباره این جایزه به ایسنا گفت: دانشکده ادبیات مرکز همایش‌های بین‌المللی خود را به‌عنوان دبیرخانه این جایزه قرار داده و هنرمندان برای ارسال آثارشان باید به دفتر آینه‌دار دوران که در سایت آورده شده است مراجعه و اصل کار را ارائه کنند.
آثار برگزیده در کتاب آینه‌دار دوران، از انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، به چاپ می‌رسد. هنرمند برتر امتیاز طراحی جلد این کتاب را خواهد داشت و سه هنرمند برگزیده، از سوی موزه هنرهای معاصر، جهت سفر پژوهشی، به شهرک بین‌المللی هنر پاریس (سیته)، معرفی خواهند شد. همچنین هنرمندان برگزیده، مهمان سفر به کرمان برای دیدار از میراث فرهنگی و زیبایی‌های این استان می‌شوند و به هنرمندان برگزیده، پس از نمایش آثار در دانشگاه تهران، لوح تقدیر و گواهی همکاری اهدا می‌شود.
مهلت ارسال آثار تا آخرین ساعت اداری روز دوشنبه ٢٩ مهرماه است و زمان اعلام هنرمندان برگزیده، دی‌ماه همزمان با سالروز تولد استاد باستانی پاریزی خواهد بود.
به گفته سیدعباس دعایی، این جایزه با پشتیبانی مؤسسه رز آبی برگزار می‌شود. دی‌ماه گذشته لوگوی این رویداد توسط حسن روح‌الامین طراحی و به همراه سایت طراحی در باغ موزه نگارستان اندیشه دانشگاه تهران رونمایی شد.
وی درباره پیشینه مؤسسه آینه‌دار دوران و برنامه‌های آن گفت: آینه‌دار دوران لقبی است که برای استاد محمدابراهیم باستانی پاریزی انتخاب شده است و به خاطر علاقه‌ای که به آقای باستانی پاریزی داشتیم، سال ۹۵ به گروه تصویرگری «آمیدا» پیشنهاد دادیم آثار مکتوب ایشان را تصویرگری کنند.
برای این کار جلساتی با مرکز کرمان‌شناسی گذاشتیم و با اجازه از خانواده آقای باستانی پاریزی به این نتیجه رسیدیم که هرکسی می‌خواهد با آثار ایشان آشنا شود، ابتدا باید با کرمان آشنا شود. مدیر مؤسسه آینه‌داران دوران در پایان ابراز امیدواری کرد این روند را سالانه با محوریت آثار یکی از بزرگان و فرهیختگان هنر ایران انجام دهند و آثار مکتوب فاخر عصر معاصر را از این طریق به متن جامعه آورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها