تیم ملی وزنه‌برداری جوانان، برای چهارمین سال متوالی قهرمان جهان شد

بچه غول‌های ایرانی بر قله جهان

بعد از قهرمانی در سال‌های 2016، 2017 و 2018، حالا وزنه‌برداری ایران کاپ قهرمانی سال 2019 جوانان جهان را نیز به‌دست آورد تا چهارگانه قهرمانی در جهانی، برای پولادمردان جوان وزنه‌برداری کامل شود.
کد خبر: ۱۲۱۰۴۵۶

قبل از رقابتهای روز پایانی، ایران به 78 امتیاز برای عبور از آمریکا نیاز داشت و البته با وجود دو فوق‌سنگین آماده در ترکیب ایران، پیش‌بینی می‌شد مشکلی برای کسب عنوان قهرمانی نباشد. همین‌طور هم شد. علی داوودی و علیرضا یوسفی، با نایب قهرمانی و سومی در دسته فوق سنگین، مجموعا 149‌امتیاز تیمی به دست آوردند تا در پایان رقابت‌های دسته فوق‌سنگین، تیم ملی ایران با 622 امتیاز بالاتر از آمریکا و ژاپن که به ترتیب 552 و 521 امتیاز کسب کرده بودند، در صدر جدول امتیازی قرار بگیرد و جام قهرمانی را از آن خود کند.
حضور سه تیم ایران، آمریکا و ژاپن در صدر جدول، همان چیزی بود که از ابتدای مسابقات هم پیش بینی می‌شد. این سه تیم، تنها تیم‌هایی بودند که فاصله طولانی و پرهزینه سفر به جزیره فیجی را به جان خریدند و با ترکیب کامل در رقابتهای جهانی شرکت کردند. در این بین طولانی‌ترین فاصله را بروبچه‌های تیم ملی ایران طی کردند؛ با 15 هزار کیلومتر پرواز و البته کسب جام قهرمانی.
داوودی: شوکه هستم!
در حالی که همه آماده بودیم تا قهرمانی تیم ملی را با طعم دلچسب طلای فوق سنگین جشن بگیریم، یک وزنه در یکضرب (191 کیلوگرم) و دو وزنه در دوضرب (225 و 233 کیلوگرم) از دست داوودی افتاد تا همه، مات و مبهوت از آنچه روی تخته فیجی اتفاق افتاد، قهرمانی لالایان ارمنستانی را نظاره کنیم.
داوودی که رکورددار جوانان جهان است و قهرمان سال گذشته رقابت‌های جهانی، بلافاصله پس از ناکامی در کسب دوباره عنوان قهرمانی جهان، در گفت‌وگو با جام‌جم با ناراحتی گفت: جز بغض و شرمندگی چیزی ندارم که بگویم. کاملا آماده بودم و هیچ مشکلی برای دفاع از عنوان قهرمانی‌ام نداشتم. اتفاقا انتخاب وزنه‌ها هم بسیار عالی بود و کادر فنی خیلی زحمت کشید تا بتوانم به بهترین وزنه‌ها روی سکوی قهرمانی بایستم، اما یک وقت‌هایی هرچه تلاش می‌کنید نمی‌شود. روز روز من نبود و هنوز شوکه‌ام که چرا نتوانستم جواب زحمات خودم، مربیانم و لطف مردم را بدهم.
داوودی در ادامه گفت: نمی‌دانم. شاید لازم بود این اتفاق بیفتد تا مغرور نشوم. فقط امیدوارم در آینده‌ای نزدیک بتوانم جبران کنم. البته ناراحتی من از خودم، دلیل نمی‌شود که از نتیجه درخشان دوست و هم تیمی‌ام خوشحال نباشم. علیرضا یوسفی با وجود قرار داشتن در رده سنی نوجوانان، وزنه‌های فوق‌العاده‌ای زد. این مقام سومی را به علیرضا یوسفی تبریک می‌گویم.
6 رکورد جهان به نام یوسفی
پس از پایان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان، علیرضا یوسفی به عنوان بهترین وزنه‌بردار معرفی شد. یوسفی که فقط 16 سال دارد و در رده نوجوانان وزنه می‌زند، در این مسابقات نقره دوضرب و برنز مجموع را کسب کرد، اما چیزی که باعث شد از سوی کمیته برگزاری، به عنوان بهترین وزنه‌بردار معرفی شود شکستن 6 رکورد نوجوانان جهان، در جریان رقابتهای جهانی بود.
یوسفی در یکضرب با مهار وزنه‌های 163 و 171 کیلوگرم، دو بار رکورد جهانی را شکست. او در دوضرب هم با مهار وزنه‌های 212 و 225 کیلوگرم دو بار رکورد نوجوانان جهان را شکست و به این ترتیب رکورد مجموع دسته فوق سنگین را ابتدا به 383 و بعد 396 کلیو افزایش داد. یوسفی در پایان رقابت‌های جهانی جوانان در گفت‌وگو با سایت فدراسیون جهانی عنوان کرد: حس خیلی خوبی دارم که توانستم رکوردهای نوجوانان جهان را جابه‌جا کنم و با این‌که در رده سنی نوجوانان هستم توانستم مقام سوم جوانان جهان را هم کسب کنم. او در مورد افزایش چشمگیر رکوردهایش نسبت به المپیک جوانان نیز گفت: با تمرینات زیادی که در تیم ملی داشتم و همچنین زحمات فدراسیون وزنه‌برداری توانستم رکوردهایم را افزایش دهم و وزنه‌های خوبی در این مسابقات بزنم.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها