معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: تا اتمام کار تعمیرات و بازسازی منازل مددجویان آسیب‌دیده از سیل، کمک هزینه رهن و اجاره واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۳۸۴۳

به گزارش ‌جام‌جم، فاطمه رهبر که به منظور بررسی وضعیت مددجویان سیل‌زده در خوزستان به این استان سفر کرده است، برنامه‌های کمیته امداد برای جبران خسارات و کاهش آلام مردم و مددجویان آسیب‌دیده از سیل را تشریح کرد و افزود: کمیته امداد از نخستین روزهای پس از وقوع سیل در استان‌های شمالی در کنار مردم و مددجویان بود و در ادامه با گسترش سیل به لرستان، خوزستان، ایلام و دیگر استان‌ها، تمام ظرفیت‌های خود را برای حمایت از مردم فعال کرد.
وی با بیان این‌که مستمری مددجویان در استان‌های سیل‌زده در فروردین‌ماه سه برابر پرداخت شد، ادامه داد: علاوه بر این ۲۶ هزار خانوار آسیب‌دیده از سیل در روزهای نخست حادثه کمک موردی، بسته‌های غذایی و اقلام ضروری لوازم خانگی را دریافت کردند و این کمک‌های موردی در صورت نیاز تکرار خواهد شد. معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به بیمه منازل و وسایل زندگی مددجویان امداد که از سه سال پیش آغاز شده است، عنوان کرد: ارزیابی میزان آسیب خانواده‌های تحت حمایت در حال انجام و در برخی مناطق پرداخت خسارات آغاز شده است.
رهبر با بیان این‌که کار ساخت منازل تخریب شده مددجویان در مناطقی که سیلاب فروکش کرده، آغاز شده است، گفت: تا زمانی که منازل مددجویان بازسازی و تحویل نشده است، سیاست کمیته امداد حمایت از خانواده‌ها با ارائه کمک هزینه رهن و اجاره است تا در این فاصله چند ماهه برای ساخت منازل، مددجویان بابت سکونت نگرانی نداشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها