انتخابات هند در فاز سوم

انتخابات پارلمانی هند که از ۱۱ آوریل آغاز شده دیروز وارد فاز سوم خود شد. در این انتخابات قریب 900 میلیون نفر پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد‌. مدت برگزاری انتخابات هند شش هفته تخمین زده شده و قرار است طی هفت مرحله برگزار شود.
کد خبر: ۱۲۰۲۶۰۰

به گزارش رویترز، از صبح روز سه‌شنبه بزرگ‌ترین فاز از انتخابات هند آغاز شد و مردم ایالت گجرات که زادگاه نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور است به پای صندوق رفتند‌. در این ایالت در مجموع ۱۸۸ میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن هستند و گفته می‌شود مودی نیز رأی خود را در این ایالت به صندوق می‌اندازد. انتخابات هند تا تاریخ ۱۹ ماه می‌ (۲۹ اردیبهشت) ادامه داشته و شمارش آرا در تاریخ ۲۳ می‌انجام خواهد شد. برخی از کارشناسان این انتخابات را یک نوع همه‌پرسی در مورد عملکرد
پنج ساله دولت نارندرا مودی تلقی می‌کنند. او با مانور روی مسائلی نظیر برخورد با پاکستان تلاش داشت هر چه بیشتر آرای هندوها را به خود جلب کند. اما مخالفان از او به دلیل بیکاری و فشار بر طبقات ضعیف جامعه انتقاد می‌کنند.
در این انتخابات تدابیری برای تسهیل تحرک نیروهای امنیتی به منظور نظارت بر اجرای منظم انتخابات و جلوگیری از وقوع تقلب در نظر گرفته شده است. چند روز پیش کمیسیون انتخابات هند وارد عمل شد تا اجازه به طرح سخنرانی‌های همراه با نفرت‌پراکنی ندهد و در این راستا به صورت موقت کمپین‌های انتخاباتی برخی از سیاستمداران احزاب سیاسی را ممنوع کرد. برای مثال در ایالت اوتارپرادش، یوگی آدیتیانات، سروزیر این ایالت و از چهره‌های ارشد حزب بهاراتیا جاناتا متعلق به مودی ممنوع‌الفعالیت شد. مقامات کمیسیون انتخابات هند، گفتند او به دلیل ایراد سخنرانی‌هایی در ستیز با مسلمانان برای مدت سه روز اجازه برپایی میتینگ‌های انتخاباتی، نمایش‌های خیابانی یا مصاحبه‌های رسانه‌ای را نخواهد داشت. او مدعی شده که یک خدای هندو پیروزی حزب بهاراتیا جاناتا را در انتخابات تضمین خواهد کرد. با این حال مخالفان این حزب تلاش زیادی را برای جلب آرای مسلمانان به خود دارند. از مجموع جمعیت 3/1 میلیارد نفری هند، ۸۰ درصد از آنها هندو و ۱۶ درصد مسلمان هستند.
دور جدید انتخابات پارلمانی هند و نتیجه‌ای که از آن حاصل می‌شود در واقع روشن خواهد کرد که آیا مردم این کشور به ریشه دواندن ناسیونالیسم هندو به رهبری امثال نارندا مودی (68 ساله) در جامعه‌ای چندقطبی رضایت خواهند داد یا جایگزینی مناسب‌تر برای این رویکرد پیدا خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها