چرا با وجود قول تاج، کارلوس دست به شکایت زد؟

کی‌روش به تاج اعتماد ندارد!

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی ایران روز دوشنبه گذشته به صورت رسمی از فدراسیون فوتبال ایران به فیفا شکایت کرد. او 900 هزار دلار از ایران طلبکار است، بنابراین با وجود قول‌های فدراسیون تصمیم گرفت چنین کند. شکایت کارلوس از فدراسیون فوتبال درست در شرایطی که در گیر و دار انتخاب سرمربی جدید است، بازخورد زیادی در خبرگزاری‌های دنیا داشت. حتی رویترز روز گذشته خبر شکایت رسمی کارلوس کی‌روش را تایید کرد.
کد خبر: ۱۲۰۱۸۷۳

وکیل این مربی هم در گفت‌وگو با این سایت اعلام کرد: «موکلم شکایت خود را از فدراسیون فوتبال ایران به‌اتهام عدم پرداخت دستمزدش به فیفا ارسال کرده است.»
کارلوس در شش ماه پایانی همکاری‌اش با تیم‌ملی پولی دریافت نکرد. او بعد از جام جهانی قراردادش را به مدت شش ماه با فدراسیون فوتبال ایران تمدید کرد. فدراسیون فوتبال به‌دلیل تحریم‌های بانکی موفق نشد از آن زمان پولی برای کارلوس واریز کند. در این بین حتی آمریکا حساب این مربی را در سوئیس بست تا مشکلاتی برای کی‌روش ایجاد شود. فدراسیون فوتبال در یک مرحله تلاش کرد تا صد هزار دلار برای این مربی واریز کند ولی پول به‌دلیل تحریم‌ها دوباره به حساب فدراسیون برگشت خورد.
اخیرا مهدی تاج برای آن‌که مانع شکایت کارلوس کی‌روش به فیفا شود نامه‌ای برای او ارسال کرد. رئیس فدراسیون در این نامه توضیح داد مذاکرات خوبی با کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره انتقال پولش داشته و قرار است آنها 900 هزار دلار را به حسابش واریز کنند. کارلوس کی روش اما در پاسخ به این نامه اعلام کرد به‌طور قطع از فدراسیون فوتبال شکایت می‌کند. کاملا پیدا بود بحث کارلوس تنها پولش نیست و علت شکایت مسائل دیگری هم هست. کی‌روش در این نامه به مهدی تاج اعلام کرد او نقش پررنگی در شکست ایران در جام ملت‌ها داشته و توضیحات خود را نیز بیان کرد. کی‌روش همچنین به گلایه از تاج پرداخت که پول‌های صعود به جام جهانی 2018 چه شده است؟ کارلوس انتقادهای دیگری هم از رئیس فدراسیون فوتبال داشت و در نهایت اعلام کرد او را مجبور کرده است تا شکایت کند. کی‌روش در این‌نامه همچنین تاکید کرد که نسبت به مهدی تاج بی‌اعتماد است و در واقع این بی‌اعتمادی است که باعث شکایت شده است.
یک منبع آگاه هم در فدراسیون فاش کرد تاج می‌توانست سیاستمدارانه‌تر با این مساله برخورد کند.کی‌روش بعد از جدایی از تیم ملی چند بار به خاطر دریافت مطالباتش از فدراسیون فوتبال برای مهدی تاج ایمیل ارسال کرد ولی او پاسخ این ایمیل‌ها را نداد تا کی‌روش تصمیم به شکایت بگیرد.
کارلوس قصد دارد تا پایان شکایت برود اما فدراسیونی‌ها می‌گویند این مشکل حاد نیست و خیلی زود حل خواهد شد. با توجه به جلسه‌ای که تاج در مالزی با مسؤولان کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته، مشکل تا حدود زیادی قابل حل به نظر می‌رسد.
اگر AFC قبول کند پول را به حساب این مربی بریزد در آن صورت ایران به‌سادگی توانسته تحریم‌ها را دور بزند و پول کارلوس را بدهد. تاج هم اخیرا در مصاحبه‌اش گفته بود: «پول کی‌روش آماده است و ما تنها مشکل انتقال آن را داریم که با قول AFC این مشکل هم حل خواهد شد.»

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها