امروز واپسین فرصت ارسال آثار هنرهای تجسمی به نمایشگاه «سیل مهربانی» است؛ رویدادی که از 20 فروردین و به نفع سیل‌زده‌ها برپا خواهد شد

سیل مهربانی قلم‌موبه‌دستان

اگر ابتدا گزارش زینب مرتضایی‌فرد در صفحه 9 را خوانده و سپس به صفحه ما آمده‌اید، باید بگوییم چندان ناامید نباشید! البته همکارمان در گزارشش ضمن اشاره به این‌که حضور و همکاری هنرمندان و چهره‌ها در ماجرای کمک‌رسانی به سیل‌زده‌ها نسبت به کمک به زلزله‌زده‌های کرمانشاه کمرنگ‌تر شده، به موارد مختلف مشارکت آنها نیز اشاره کرده اما حالا ما در این صفحه به یک مشارکت تمام‌هنری خواهیم پرداخت؛ این‌که عده‌ای هنرمند جمع شده‌اند و می‌خواهند با فروش آثارشان به سیل‌زده‌های گلستان، لرستان و خوزستان یاری برسانند. ماجرا از این قرار است که نمایشگاهی خیرخواهانه از آثار هنرمندان سراسر کشور برای حمایت از سیل‌زدگان در نگارخانه‌های حوزه هنری برگزار خواهد شد. این خبر را اولین‌بار حسن روح‌الامین در صفحه شخصی‌اش در تلگرام منتشر کرد. پس از او، دیروز سیدمسعود شجاعی طباطبایی که مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری است خبر را تکمیل کرد و به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به بلای غیرمنتظره‌ای که در سال جدید گریبانگیر هم‌میهنان عزیزمان شد، طرح بزرگی با عنوان سیل مهربانی را آغاز و فراخوان آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردیم. این طرح با استقبال خوب هنرمندان مواجه شد و بیش از نیمی از جامعه تجسمی کشور آثار خود را برای حضور در این حراج به حوزه هنری ارسال کردند. اما سیل مهربانی چه هنرمندانی را پای کار آورده و چه خواهد کرد؟ شما هم می‌خواهید فراتر از هشتگ‌ها پشت سیل‌زده‌ها بایستید و آستین بالا بزنید و به این رویداد بپیوندید؟ پس گزارش کوتاه ما را در این باره بخوانید.
کد خبر: ۱۱۹۹۶۴۲

همه در «سیل مهربانی»
طبعا همه ما می‌توانیم در سیل مهربانی شرکت کنیم. یا هنرمندیم و دستی بر آتش هنرهای تجسمی داریم یا علاقه‌مند آن هستیم و در هر دو صورت می‌توانیم پای این کار انسان‌دوستانه بیاییم.
هنرمندان چه کنند؟
ابتدا بگوییم اگر قصد دارید به عنوان هنرمند در نمایشگاه «سیل مهربانی» مشارکت کنید و اثری از خودتان را به نفع سیل‌زده‌ها به فروش برسانید تا همین امروز وقت دارید اثرتان را به نشانی حوزه هنری یعنی خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، طبقه دوم، واحد تجسمی بفرستید. اگر هم می‌خواهید در این باره جزئیات بیشتری بدانید می‌توانید با شماره تلفن 09123702610 تماس بگیرید. همه عواید فروش حراج سیل مهربانی به سیل‌زدگان کشور اختصاص می‌یابد و گواهی شرکت به هنرمندان صاحب اثر اهدا خواهد شد.
هنردوستان چه کنند؟
اگر از سویی علاقه‌مند هنر و به‌خصوص هنرهای تجسمی هستید و از طرفی هم می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید و هم اثری هنری بخرید و هم در کمک‌رسانی به سیل‌زده‌ها مشارکت کنید از 20 تا 25 فروردین وقت دارید خودتان را به گالری‌های «عالی» و «خانه» حوزه هنری استان تهران برسانید.
چه کسانی آمده‌اند؟
علاوه بر حسن روح‌الامین، چند هنرمند برجسته دیگر هم به نمایشگاه سیل مهربانی پیوسته‌اند؛ مسعود نجابتی، حمید عجمی، سیدسعید رزاقی، رضا بدرالسماء و ناصر طاووسی. شجاعی طباطبایی پیش‌بینی کرده با توجه به تعدد آثار رسیده به نمایشگاه، حدود 200 اثر در این رویداد به نمایش درآیند.
او البته گفته همین مشارکت چشمگیر دردسرهایی هم برایشان درست کرده است: «تهیه پاسپارتو و قاب برای آثار مهم‌ترین مشکل فعلی است. دست اندرکاران قاب و پاسپارتو تمام تلاش خود را به کار گرفته اند؛ تنوع آثار خیلی زیاد است و از آثار معمولی در رشته‌های تجسمی که شامل خوشنویسی، نقاشیخط، تصویرسازی، کاریکاتور، عکس، نقاشی، نگارگری، گرافیک، مجسمه تا کارهای تزئینی و صنایع‌دستی برای کمک به سیل‌زدگان به این حراجی ارسال شده است.

کوچک‌ترین ستاره روح‌الامین در سیل مهربانی
محسن روح‌الامین را بیشتر به آثارش درباره رویدادهای مذهبی صدر اسلام و سپس به رویدادهای جهان اسلام در عصر حاضر می‌شناسیم. حالا او خبر داده که یکی از هنرمندان حاضر در رویداد «سیل مهربانی» خواهد بود. آن‌طور که او خبر می‌دهد قرار است سه تابلو در این حراج از او به نمایش درآید و به فروش برسد. یکی از این تابلوها، «کوچک‌ترین ستاره» نام دارد. همین که این‌جا می‌بینید.
یکی از سه تابلویی که ان‌شاءا... درحراج (#سیل_مهربانی) حاضر خواهد شد، تابلوی (کوچک‌ترین ستاره) هست از مجموعه حاضر در نمایشگاه(#الحق_مع_علی) ان‌شاءا....

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها