هفتمین دوسالانه نقاشی دامون فر با حضور چشمگیر زنان، برگزیدگانش را شناخت

یک رویداد 78درصدی

آیین اختتام هفتمین دوسالانه نقاشی دامون‌فر در پردیس ملت با حضور چهره‌های شاخص جامعه هنری و تعداد زیادی از هنرمندان جوان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۹۵۲۸۴


به گزارش جام‌جم اختتامیه هفتمین دوسالانه نقاشی دامون‌فر روز جمعه ۱۰ اسفند با حضور سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و جمعی از هنرمندان و شرکت‌کنندگان دوسالانه، با اجرای علی ضیا در پردیس ملت برگزار شد.
ابتدای این برنامه سیف‌ا... پویاراد، مدیر دوسالانه نقاشی دامون فر با ابراز خوشحالی از این‌که با وجود مشکلات اقتصادی فراوان توانستند هفتمین دوره را برگزار کنند، گفت: علاقه‌مندم تا زمانی که توان دارم این رویداد را برای جوانان ادامه دهم زیرا به توانایی و خلاقیت جوانان این سرزمین در همه زمینه‌ها ایمان راسخ دارم. اگر راه جوانان هموار شود می‌توانند اقتصاد و هنر کشور را شکوفا کنند. قلب من مملو از عشق شما جوانان است و امیدوارم دامون‌فر دریچه‌ای باشد برای راهیابی شما به آینده هنر ایران.
پویا راد ادامه داد: در هفت دوره دوسالانه دامون‌فر ۷۱۳۴ هنرمند شرکت کرده‌اند و دوره هفتم یکی از بهترین دوران نمایشگاه‌های دامون‌فر بود، زیرا آثاری که در نمایشگاه عرضه شد کیفیت بسیار بالایی دارد. نکته قابل توجه این است که در دوره هفتم ۷۸ درصد شرکت‌کننده‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دادند. در پایان لازم است از سید مجتبی حسینی، هادی مظفری، موسسه تصویر شهر، مدیریت سینما گالری پردیس ملت و همه افرادی که ما را یاری کردند تشکر کنم.
پس از پخش کلیپی از برگزیدگان دوره‌های قبل و مراحل داوری این دوره از دوسالانه و سخنرانی آیدین آغداشلو، رئیس شورای داوران و نیز پخش کلیپی از درگذشتگان دنیای هنر در سال گذشته، بر اساس رسم همیشگی دامون‌فر که هر سال به تقدیر از یکی از چهره‌های نامدار هنر ایران می‌پردازد در این دوره نیز تقدیر از منوچهر معتبر انجام شد.در ادامه نوبت به معرفی برگزیده بخش انتخاب مردمی که از طریق اس ام اس‌های بازدیدکنندگان انتخاب شده بود، رسید و پریا پویا‌راد، مهتاب متینی را به عنوان برگزیده مردم معرفی کرد. پس از آن با حضور شورای داوران، مجتبی حسینی و هادی مظفری برگزیدگان هفتمین دوسالانه دامون‌فر به این شرح معرفی شدند: تقدیر شدگان: احمدرضا اسحاقی، سارا آقابیگی، آنیتا امیرجهادی، مهتاب متینی، ابوالفضل هارونی و آرمینه نگهداری، نفرات سوم: عطیه شفیعی و هما خسروی، نفرات دوم: محمد حسین خاتمی و محدثه طاهری و در پایان
سپهر ایمان‌پور به عنوان مقام نخست هفتمین دو سالانه نقاشی دامون‌فر و برنده جایزه سفر به آلمان و شرکت در آکادمی فابرکاستل معرفی شد.
گفتنی است نمایشگاه این دوسالانه تا 17 اسفند در گالری پردیس ملت در طبقه2- دایر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها