دزدان میلیاردی خانه‌های تهران در عملیات پلیس دستگیر شدند

اعدامی‌های دیروز سارقان امروز

«یک شب پادشاهی بهتر از صد شب رعیتی است»؛ این شعار شش قاتلی بود که پس از رهایی از چوبه دار، باند بزرگ سرقت از خانه‌های پایتخت را تشکیل دادند. متهمان با ورود به خانه‌های میلیاردی، سرقت کرده و برای خود خودروهای گران‌قیمت خریده بودند.
کد خبر: ۱۱۹۳۷۳۲

به گزارش جام‌جم، پس از وقوع سرقت‌های مشابه خانه در شمال و شمال غرب تهران، ماموران کلانتری 134 شهرک غرب تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی سارقان آغاز کردند. بررسی پرونده‌ها نشان داد دزدان پس از ورود به خانه‌ها، پول، ارز، طلا و اشیای عتیقه را سرقت می‌کردند.
یکی از مالباختگان در شکایتش به ماموران گفت: بر اساس فیلم دوربین‌های مداربسته، دزدان ساعت 8 و 37 دقیقه شب وارد خانه ام شده و 20 دقیقه بعد با سرقت تمامی اموال داخل گاوصندوق شامل پول، ارز، طلا و جواهرات به ارزش تقریبی 400میلیون تومان خانه را ترک کرده‌اند.
مالباخته‌ای دیگر نیز گفت: همراه اعضای خانواده در مسافرت بودم که با تماس همسایه‌ها متوجه شدم خانه ام مورد سرقت قرار گرفته است. سریع به خانه برگشته و متوجه شدم سارقان با تخریب در خانه اقدام به سرقت بیش از صد میلیون تومان طلا و ارز از داخل خانه کرده‌اند.
ماموران با سرنخ‌هایی که از صحنه یکی از سرقت‌ها به دست آورده بودند، توانستند رد اعضای یک باند بزرگ سرقت خانه را در این سرقت‌ها به دست بیاورند. دزدان با خودروهای پژو 206 به محل‌های سرقت رفته و پس از زاغ‌زنی و شناسایی خانه‌هایی که ساکنانش حضور نداشتند، با روش‌های بالکن روی، توپی زنی و پنجره روی وارد خانه‌ها می‌شدند.
پلیس با شناسایی مخفیگاه‌های اعضای این باند، وارد عمل شده و در اولین عملیات عصر روز پنجشنبه گذشته دو نفر از سارقان را در قهوه خانه‌ای در فرحزاد دستگیر کردند. صبح جمعه هم در عملیاتی دیگر سه زن و 11 مرد دیگر را در ویلایی در صفادشت بازداشت کردند. در بازرسی از خانه متهمان، طلا، تلفن همراه، دلار و ظروف عتیقه کشف شد.
در بررسی سوابق سارقان مشخص شد، آنها از مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار و اهل یکی از استان‌های غربی کشور هستند. شش نفر از اعضای این باند در پرونده‌های جداگانه مرتکب قتل شده و پس از جلب رضایت اولیای‌دم و رهایی از چوبه دار، عضو این باند شده بودند. یکی از اعضای اصلی باند از مجرمان کهنه کار است و تاکنون 65 بار از سوی پلیس دستگیر شده بود. دزدان نام باند خود را «نازواره» گذاشته بودند. «یک شب پادشاهی بهتر از صد شب رعیتی» شعاری بود که اعضای باند برای اقدامات مجرمانه‌شان انتخاب کرده بودند.
متهمان با پول‌های سرقتی اقدام به خرید دو دستگاه موتورسیکلت سنگین و خودروی‌های گران‌قیمت به نام افراد دیگر کرده بودند تا ردی از خود باقی نگذارند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این باره به جام‌جم گفت: در تحقیقات مقدماتی مشخص شد که اعضای خانم این باند، وظیفه شناسایی محل‌های سرقت را بر عهده داشته و به شیوه پرسه زنی و زاغ زنی، خانه‌هایی را که ساکنان آن در محل سکونتشان حضور نداشتند شناسایی و در ادامه، دیگر اعضای گروه سرقت از خانه‌ها را انجام می‌دادند.
سردار حسین رحیمی افزود: با دستگیری متهمان و اعتراف صریح آنها به دهها فقره سرقت خانه در شمال و شمال غرب تهران، ماموران موفق به شناسایی بیش از 14 محل سرقت شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها