شرایط اقتصادی کشورمان و تشدید تحریم‌ها، گردشگران خارجی را هم به دردسر انداخته و با تنگناهایی مواجه کرده. برای رفع این تنگناها چاره‌هایی اندیشیده شده، از جمله تهیه و صدور کارتی با نام مسترکارت که می‌تواند مشکلات ارزی گردشگران را برطرف کند.
کد خبر: ۱۱۹۳۳۸۹



احسان کدخدایی، مدیر این پروژه که به‌تازگی تفاهم‌نامه همکاری را با معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امضا کرده، درباره این کارت اعتباری که مشابه مسترکارت است، گفت: گردشگران خارجی که وارد ایران می‌شوند بویژه از کشورهایی که اختلاف ارزی زیادی با ما دارند با معضلات نقد کردن ارز مواجه می‌شوند. در تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت سرمایه‌گذاری امضا شد، قرار شده از طریق پلتفرم‌های بانکی کشور این مشکل حل شود.
به گفته وی، در این روش ارز گردشگر یا از طریق اسکناس یا مستر و ویزا کارت به کارت ارزی که در ایران کاربرد دارد، تبدیل می‌شود. مثلا اگر گردشگر صد دلار بدهد، یک کارت بانکی با همین میزان اعتبار دریافت می‌کند.
کدخدایی افزود: این بستر بیشتر برای آژانس‌های گردشگری که تور به ایران وارد می‌کنند آماده شده است. روش کار هم به این شکل است که آژانس در این پلتفرم ثبت‌نام می‌کند، دسترسی به پرتال فراهم می‌شود، کارت‌ها در اختیارش قرار می‌گیرد که آنها را با گردشگر تبادل می‌کنند. ظاهرا این پروژه آماده است فقط باید جلسه‌ای با آژانس‌های اصلی کشور برگزار شود، چون آنها قرار است برای شارژ کردن کارت‌ها به حساب‌ها دسترسی داشته باشند و باید ضمانت لازم گرفته شود تا این سرویس در اختیار آنها قرار داده شود. سرویس تحت وب است و از همه جای دنیا دسترسی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها