یورگن کلوپ به دنبال پاک کردن خاطرات بد مقابل باواریایی ها ست

جهنم آنفیلد در انتظـار بــایرن

در روزهایی که تمام فکر و ذکر طرفداران لیورپول موفقیت در لیگ برتر است تا بعد از 29 سال به این افتخار برسند، در لیگ قهرمانان اروپا هم باید بازی سختی را پشت سر بگذارند. شاگردان یورگن کلوپ که در مرحله گروهی پس از پاری‌سن ژرمن در جایگاه دوم قرار گرفتند، امشب در در آنفیلد بازی رفت خود را مقابل بایرنی انجام می‌دهند که با شکست آژاکس در آخرین روز مرحله گروهی، صدرنشین شد. هر دوی این تیم‌ها در لیگ‌های داخلی‌شان در رده دوم قرار دارند، اما حال و روزشان طی چند هفته اخیر متفاوت از یکدیگر بوده است.
کد خبر: ۱۱۹۳۳۰۸


لیورپول در کوران رقابت صدرنشینی با من‌سیتی دو تساوی به دست آورد تا علاوه بر از دست دادن فاصله خود با سیتیزن‌ها، صدر را هم به شاگردان گواردیولا تقدیم کند. اما در طرف مقابل شاگردان نیکو کواچ با چند پیروزی متوالی و استفاده از لغزش دورتموند در صدر فاصله‌شان را با این تیم کم کرده‌اند. این دو تیم از یک وجه دیگر نیز با هم برابر هستند. هرکدام از آنها تاکنون پنج بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده‌اند که آخرین قهرمانی قرمزهای آنفیلد در سال 2005 و آخرین قهرمانی باواریایی‌ها در سال 2013 بود.
البته این دو تیم طی چند فصل گذشته خاطرات خوبی از لیگ قهرمانان اروپا ندارند. لیورپولی‌ها فصل گذشته فینال این مسابقات را به رئال باختند و این در حالی است که بایرن در پنج سال گذشته، چهار بار در مرحله نیمه‌نهایی حذف شده که آخرین آن هم مربوط به سال قبل و بازی مقابل رئال بود. نکته جالب اینجاست که با وجود سابقه فراوان این دو تیم در اروپا، اما تاکنون فقط پنج بار در دیدارهای اروپایی مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم هر کدام یک برد بوده و سه بازی دیگر مساوی شده است. آخرین تقابل آنها به فینال سوپرکاپ اروپا در سال 2011 باز می‌گردد که لیورپول توانست با نتیجه 3 بر 2 حریف آلمانی‌اش را شکست داد.
طرفداران لیورپول امیدوارند این تیم بتواند عملکرد فوق‌العاده خود در بازی‌های خانگی را در اروپا هم همچنان ادامه دهد. این تیم پنج بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا در خانه را با پیروزی پشت سر گذاشته و علاوه بر این در 19 دیدار قبلی خانگی خود در بازی‌های اروپایی هرگز شکست نخورده و 14 پیروزی و 5 تساوی به ثبت رسانده است. در طرف مقابل نیز بایرنی‌ها امیدوارند عملکرد خوب خود در بازی‌های خارج از خانه در اروپا را همچنان ادامه دهند. این تیم در هشت بازی قبلی خارج از خانه هرگز شکست نخورده و شش پیروزی و دو تساوی به دست آورده است. در این میان مهم‌ترین نگرانی کلوپ برای بازی امشب، در اختیار نداشتن فن دایک در قلب دفاع تیمش است. در مقابل هم کواچ از داشتن توماس مولر محروم است. صلاح و لواندوفسکی امید اول هر دو تیم برای گلزنی در بازی امشب محسوب می‌شوند. در حالی که ستاره مصری لیورپول در این فصل از لیگ قهرمانان برای تیمش سه بار گلزنی کرده، مهاجم لهستانی بایرن آمار بهتری در این زمینه دارد و 8 گل به ثمر رسانده است.
کلوپ و تجدید خاطرات با بایرن
بازی امشب برای سرمربی آلمانی لیورپول به نوعی تجدید خاطره است. کلوپ برای بیست و چهارمین بار روی نیمکت تیم مقابل بایرن می‌نشیند. او در فاصله سال‌های 2002 تا 2008 در ماینز و در فاصله سال‌های 2008 تا 2015 در دورتموند بود و توانست رکورد 9 پیروزی، 10 شکست و 4 تساوی را مقابل باواریایی‌ها به دست آورد. در این میان چند بازی وجود دارد که شاید تا سال‌ها در ذهن کلوپ باقی بماند. مهم‌ترین آن مربوط به فینال لیگ قهرمانان در سال 2013 است که در ورزشگاه ومبلی لندن بین دورتموند و بایرن برگزار شد. در حالی که بازی تا دقایق پایانی با نتیجه تساوی یک بر یک ادامه داشت، آرین روبن گل پیروزی‌بخش بازی را زد تا مانع دومین قهرمانی دورتموند در این بازی‌ها شود.
یکی از بهترین خاطرات کلوپ در این زمینه هم به فینال جام حذفی آلمان در سال 2012 باز می‌گردد. دروتموند که آن روزها هنوز رابرت لواندوفسکی را در اختیار داشت توانست با هت تریک مهاجم لهستانی خود بارین را با نتیجه پنج بر دو شکست داده و به چهارمین قهرمانی‌اش در این مسابقات برسد.

مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
سه‌شنبه 30 بهمن
لیورپول - بایرن مونیخ (‌23:30)
لیون - بارسلونا (23:30)

حسین خلیلی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها