علی پاکدامن، ملی‌پوش شمشیر بازی در گفت‌وگو با جام‌جم

پرچم ایران را دوباره بالا می‌بریم

چند روز پس از مسابقات جام جهانی شمشیر بازی با علی پاکدامن تماس گرفتیم. در این مسابقات علی تلاش زیادی کرد تا به مدال برسد، اما این اتفاق نیفتاد. اگر پاکدامن کمی شانس داشت و در جدول 32 تایی مقابل واگنر معروف قرار‌نمی‌گرفت شاید اتفاق‌های دیگری می‌افتاد. با این حال خود علی از ناداوری هم حرف می‌زند و بر این عقیده است اگر داورها کمی بهتر قضاوت می‌کردند او می‌توانست نتیجه بهتری بگیرد.
کد خبر: ۱۱۹۱۸۵۴

با این حال دنیا به آخر نرسیده و به قول پاکدامن حالا هدف، کسب سهمیه المپیک 2020 است. اتفاقی که می‌تواند روزهای خوبی را برای شمشیر بازی ایران به همراه داشته باشد. او ابتدا درباره جام جهانی می‌گوید: جام‌جهانی خوب بود و ما خوب تمرین کرده بودیم. من البته از نتیجه‌ای که گرفتم اصلا راضی نیستم. خیلی‌ها می‌گویند بدشانسی، اما من زیاد به شانس اعتقادی ندارم؛ چرا که معتقدم شانس هر کسی دست خودش است. شرایط هر کسی را خودش رقم می‌زند و نباید خیلی از مسائل را به شانس ربط داد. من تلاش زیادی کردم تا مدال بگیرم و خیلی آماده بودم و ناراحتی‌ام به همین دلیل است. با این حال دنیا به آخر نرسیده و کار برای من تازه شروع شده است.
از او درباره مبارزه با واگنر پرسیدیم؛ شمشیر‌باز قهاری که خیلی‌ها بر این عقیده هستند کار را او خراب کرد. پاکدامن می‌گوید: «در جدول ۳۲ تایی به واگنر خوردم. مسابقه خوب بود و تنها سیگنال‌های مثبت و منفی باختم را رقم زد. سخت‌ترین مسابقه‌ام همین مسابقه بود. حالا جام جهانی تمام شده و فکر می‌کنم با نتیجه جام‌جهانی الجزایر همان نفر 14 ـ 13 رنکینگ جهانی بمانم و فکر نمی‌کنم جایگاهم تغییر کند.
اما پاکدامن از یکی از مهم‌ترین دلایل ناکامی‌اش در این رقابت‌های حرف می‌زند؛ داوری. در مسابقه تیمی، داوری کار دست ما داد و مدالمان را گرفت. در بازی با آلمان و ۴۴-۴۴ برابر بودیم که ضربه را که زدم، قیافه شمشیرباز حریف معلوم بود ضربه را خورده، اما خوشحالی کرد که تیری در تاریکی بزند و ورق را برگرداند. نمی‌دانم چرا داور هم ضربه مرا نداد. هرچه ما از این باخت ناراحت شدیم، آلمان‌ها خوشحال شدند. شب مربی تیم آلمان آمد و به پیمان فخری گفت: امروز،روز شانس من بود. ضربه آخر شما را ندیدند و ما برنده شدیم و در بازی با ایتالیا هم دوباره داور به نفعشان گرفته بود و به همین دلیل خیلی خوشحال بود.
ملی‌پوش شمشیربازی ایران در پایان گفت: واقعا کارمان برای ماندن بین تیم‌های برتر رنکینگ خیلی سخت شده‌ و برای تحقق این اتفاق مهم نیاز به کار بیشتر و البته تمرکز بیشتر داریم تا بهترین اتفاق را رقم بزنیم. من و بقیه بچه‌ها برای این کار کاملا آماده‌ایم. اگر اتفاق خاصی نیفتد شک نکنید خبرهای خیلی خوبی را از شمشیربازی می‌شنوید. پرچم ایران را باز هم بالا می‌بریم.

مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها