«صیادان پزم» فیلمی از حجت فروغی است که امشب ساعت ۲۱ از «گنجینه» شبکه مستند روی آنتن می‌رود. به گزارش مهر، حنیف شهپرراد تهیه‌کننده گنجینه درباره قسمت جدید این مجموعه گفت: در گذشته نه‌چندان دور قوانین شکار به سفت و سختی امروز نبود. همچنین سازمان‌های مرتبط با شیلات و محیط‌زیست هم اهمیت کمتری برای حفظ گونه‌های جانوری در حال نابودی قائل بودند. همین امر باعث شده بود صیادی سنتی، جذابیت ویژه‌ای برای مستندسازان پیدا کند.
کد خبر: ۱۱۸۷۰۶۷


شهپرراد عنوان کرد: در یکی از قسمت‌های گذشته‌ گنجینه، مستند «صید کولی کر» ساخته‌ حمید احمدی لاری یکی از نمونه‌های بسیار خوب این‌گونه فیلم را باهم دیدیم؛ مستندی که به شکار ماهی غول‌پیکری در جزیره قشم می‌پرداخت. از دیگر مستندهای مهمی که در این زمینه ساخته شده، مجموعه صیادان بلوچ ساخته فرهاد ورهرام است. این مجموعه چهار قسمتی به‌ تفصیل به زندگی صیادان در حاشیه دریای عمان می‌پردازد. وی ادامه داد: در برنامه این هفته نیز به سراغ فیلمی مشابه می‌رویم. صیادان پزم ساخته‌ حجت فروغی که در اوایل دهه 60 به زندگی ماهیگیران پزم از توابع کنارک در استان سیستان و بلوچستان پرداخته است. پزم طیاب روستایی از توابع بندر کنارک است که در شمال غرب خلیج چابهار قرار دارد. صیادان پزم با مقدمه‌ای درباره خود شهر چابهار آغاز می‌شود و در ادامه به پزم و پس‌ از آن همراه یک گروه صیاد به دریای عمان می‌رود.
گنجینه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حنیف شهپرراد چهارشنبه‌ها حدود ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ بازپخش می‌شود. این مجموعه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حنیف شهپرراد تولید شده است و غلامعلی افشاریه گفتار متن آن را برعهده دارد؛ آرین مظفری نویسنده و مسعود سلطانی ارج تدوینگر این مجموعه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها