فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان از کشف تونل ۶۰ متری به سمت یک اثر تاریخی در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۵۷۳۱
کشف تونل غیرمجاز ۶۰ متری به سمت یک اثر تاریخی

به گزارش جام جم آنلاین از مهر ، سرهنگ محمدرضا حاجی عزیزی اظهارداشت: طی دو هفته گذشته ۹ نفر در رابطه با حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیاء تاریخی و فلزیاب در استان همدان دستگیر شده اند.

وی از کشف تونل ۶۰ متری به سمت یک اثر تاریخی در استان همدان خبر داد و اظهار داشت: در پیگیری اخبار واصله مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان رزن، عوامل یگان حفاظت پس از رصد اطلاعاتی و اطمینان از صحت خبر با اخذ مجوز قضایی به همراه عوامل نیروی انتظامی اقدام بازرسی منزل مظنون کردند که در پارکینگ منزل، حفاری به عمق ۳ متر مشاهده شد.

وی با بیان اینکه انتهای این گودال تونلی به طول حدود ۶۰ متر به سمت یک اثر ثبتی که حدود ۳۰۰ متر با محل، فاصله داشت حفر شده و تا انتهای آن به شکل کاملا حرفه ای سیم کشی و روشنایی نصب شده بود، گفت: در این رابطه ۳ نفر دستگیر شده اند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان در ادامه فعالیت های این یگان افزود: در بازرسی از منزل شخصی در اسدآباد نیز ۳ قلم اشیاء تاریخی از جمله یک قطعه مربوط به هزاره اول پیش از میلاد کشف شد.

حاجی عزیزی اضافه کرد: در ۳ عملیات جداگانه نیز در همدان، ملایر و اسدآباد ۷ نفر در حین حفاری غیرمجاز دستگیر و یک دستگاه فلزیاب نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان اضافه کرد: متهمان برای برخورد قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها