اولین مجموعه تلویزیونی بازیگر کهنه کار در راه است

آل پاچینو به دنبال «شکار» نازی‌ها

بازیگر کهنه‌کار و کلاسیک سینما، اولین مجموعه تلویزیونی خود را در سن‌78 سالگی بازی می‌کند. آل پاچینو که در یک دهه اخیر در چند فیلم سینمایی تلویزیونی بازی و مورد تحسین قرار گرفته بود، حالا جلوی دوربین اولین مجموعه دنباله‌دار تلویزیونی خود قرار می‌گیرد. او در درام پرتنش «شکار»، مبارزه‌ای سخت را علیه بازماندگان رایش سوم آغاز و به تعقیب و شکار آنها می‌پردازد. منتقدان هنری می‌گویند با آن‌که پاچینو قبل از این هم با قاب کوچک همراهی و همکاری داشته، اما مجموعه شکار چیز دیگری است و در نوع خود تجربه‌ای مثال‌زدنی به حساب می‌آید. واقعیت امر این است که بازیگر اسکار گرفته و گزیده کار سینما، تا به امروز حاضر نشده بود بخش اعظم وقت خود را در اختیار یک مجموعه تلویزیونی قرار دهد.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۲۵

به نوشته امپایر آنلاین، پاچینو بعد از مطالعه فیلمنامه شکار به‌شدت به آن علاقه‌مند شده و بلافاصله آمادگی‌اش را برای بازی در آن اعلام کرده است. آمازون تهیه‌کننده مجموعه، روی حضور پاچینو در آن تاکید خاصی دارد. نزدیکان به آمازون می‌گویند بازی پاچینو در شکار، سطح کیفی کار را بسیار بالا برده و باعث توجه بیشتر منتقدان و تماشاگران به آن می‌شود. پاچینو در کنار لاگن لرمن، دو نقش اصلی شکار را به‌عهده دارند. سازندگان مجموعه با بهره‌گیری از دو بازیگر جوان و مسن، تلاش دارند تعادل بین شخصیت‌های داستان و ماجراهای آن را حفظ کنند.
جردن پیل، فیلمساز سیاهپوست سینما که سال قبل درام ترسناک و ضد‌تبعیض‌نژادی «برو بیرون» را ساخت (و جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را برای آن گرفت)، مدیریت تولید شکار را به‌عهده دارد. هنوز معلوم نیست او به عنوان کارگردان هم با اپیزودهای مختلف آن همکاری خواهد کرد یا نه. پیل گفته حال و هوای شکار بسیار شبیه برو بیرون خواهد بود. به این ترتیب در دل تعریف یک داستان ضد‌تبعیض‌نژادی و ضد‌فاشیستی، عنصر ترس و دلهره هم نقش مهمی در ماجراهای مجموعه خواهد داشت.

اصرار بر حضور پاچینو
دیوید ویل خالق مجموعه و تهیه‌کننده اصلی آن است. او از ابتدای کار پیش‌تولید شکار، اصرار بر حضور و بازی آل پاچینو داشت. این تهیه‌کننده و برنامه‌ساز موفق تلویزیونی، اعلام کرده داستان فیلمنامه شکار با نگاهی به برخی از رویدادهای واقعی نوشته می‌شود. با این حال، ویل با تاکید بر وجه دراماتیک ماجرا، به این موضوع اشاره می‌کند که داستان به زبانی تصویری و جذاب ارائه می‌شود. به این ترتیب، شکار حال و هوایی مستندگونه نخواهد داشت و بیشتر درامی داستانگو و شخصیت‌پرداز خواهد بود. سه فیلمنامه‌نویس قرار است به کمک ویل بیایند تا فیلمنامه‌های فصل اول مجموعه نوشته شود.

نازی‌ها در نیویورک 1977
با آن‌که شکار داستانی بر ضد آدلف هیتلر و حزب نازی دارد، اما زمان رخداد ماجراها به دوران جنگ جهانی دوم برنمی‌گردد. برعکس این داستان سال 1977 رخ می‌دهد. شهر نیویورک هم مکان اصلی رخدادهای داستان است. در راس ماجراهای داستان، گروهی مخفی و سازماندهی شده قرار دارد که با نام «هانتر» شناخته می‌شوند. کار اعضای این گروه، شناسایی آن دسته از اعضای حزب نازی است که مخفیانه و با هویت مبدل در آمریکا زندگی می‌کنند. اعضای این گروه متوجه شده‌اند تعداد بسیار زیادی از بازماندگان رایش سوم، برای زندگی و اقامت راهی آمریکا شده‌اند. این اعضای عالیرتبه حزب نازی، با اوراق جعلی و هویت‌های مبدل در گوشه و کنار خاک این کشور زندگی می‌کنند.
هدف اعضای گروه هانتر شناسایی و شکار این افراد است، اما در طول داستان آنها متوجه خطر و تهدید بزرگ‌تری می‌شوند. مشخص می‌شود بازماندگان حزب نازی به دنبال خلق رایش چهارم هستند و می‌خواهند یک نسل‌کشی تازه به راه بیندازند. به این ترتیب، ماموریت مشکل و غیرممکن اعضای گروه هانتر، باز هم مشکل‌تر می‌شود و آنها در طول ماموریت خود با خطرات زیادی روبه‌رو می‌شوند.
لاگن لرمن در داستان مجموعه، در نقش جان هیدلبام ظاهر می‌شود. او اطلاعی از سازماندهی اعضای حزب نازی ندارد، اما زمانی که مادربزرگش به شیوه‌ای وحشیانه در آپارتمانش به قتل می‌رسد، او متوجه شباهت‌های این قتل با قتل‌های سازمان‌یافته دوران جنگ جهانی دوم می‌شود. به‌زودی جان خودش را در میان اعضای گروهی مرموز به نام هانتر می‌بیند. مدیر این گروه، کسی نیست جز آل پاچینو. شخصیت پاچینو در داستان مجموعه، نقش مراد و مطلوب جان را بازی می‌کند. جان تحت تاثیر آموزه‌های مراد خود، راه‌های مبارزه و مقابله با نیروی متحد و سازمان یافته فاشیست‌ها را می‌آموزد.

مجموعه دنباله‌دار چندفصلی
با وجود آن‌که هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری شکار تعیین نشده، اما آمازون قصد دارد آن‌را به مجموعه‌ای دنباله‌دار و چند فصلی تبدیل کند. فصل اول در ده اپیزود تهیه و تولید می‌شود. شنیده‌ها حکایت از آن می‌کند که آمازون حداقل چهار فصل ده تا دوازده اپیزودی از شکار را تولید خواهد کرد. همین شنیده‌ها حکایت از آن می‌کند که شکار فاقد پایلوت (اپیزود آزمایشی برای اطلاع یافتن از نوع برخورد و واکنش تماشاگران) است. نکته جالب این که آمازون هیچ‌یک از خبرهای منتشر شده درباره شکار را تایید یا تکذیب نکرده است. این مسأله ابهاماتی را درباره نوع کار و ترکیب هنرمندان آن به وجود آورده است. تا به حال تمام خبرهای مربوط به شکار از زبان نزدیکان به آمازون نقل شده است، اما تحلیلگران هنری عقیده دارند آمازون با این کار قصد دارد سیرداغ و پیاز داغ مجموعه اش را بیشتر کرده و توجهات بیشتری را به پروژه جنجالی تازه‌اش جلب بکند!

کیکاوس زیاری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها