یک متخصص طب سنتی گفت: بهتر است به جای ترکیب چای و موادی مانند دارچین، مصرف چای تهیه شده از خود دارچین و یا دم کرده زعفران را جایگزین آن کرد.
کد خبر: ۱۱۸۴۲۴۲
مضرات ترکیب کردن دمنوش‌های گیاهی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن اکبری متخصص آسیب شناسی و پژوهشگر طب سنتی درباره مصرف چای‌های ترکیبی و اثرات آن بر بدن اظهار کرد: مصرف ترکیبات چای مانند چای دارچین و چای زعفران شیوعی بالا در بین مردم پیدا کرده است دارد و این در حالی است که ابن سینا در کتب خود توصیه می‌کند تا حد امکان از مصرف این گونه مواد به صورت ترکیبی خودداری کنیم.

وی ادامه داد: مصرف چای دارچین به تنهایی موجب تقویت روح یا به اصطلاح افزایش روحیه انسان می‌شود؛ مفرح ذات است و موجب شادی روح می‌شود.

این متخصص طب سنتی تشریح کرد: دارچین را می‌توانید هم به صورت دم کرده و هم به صورت جوشانده مصرف کنید؛ البته از آنجایی که دارچین ماده‌ای قوام‌بخش است توصیه می‌کنیم دارچین را بجوشانید تا مواد موجود در آن آزاد شود و نهایت استفاده را از خواص آن داشته باشیم.

وی افزود: مصرف دارچین موجب کنترل قند خون می‌شود بنابراین افراد دیابتی با مصرف چای تهیه شده از دارچین می‌توانند علاوه بر کنترل قند خون به تقویت قلب و عروق و افزایش فرح و شادی در بدن خود کمک کنند.

زعفران بخورید تا شاداب بمانید

اکبری درباره خواص زعفران اظهار کرد: از دیگر مواد مهم که در ترکیب با چای استفاده می‌شود و می‌تواند اثر بخشی آن را کم کند زعفران است؛ خاصیت اصلی زعفران فرح بخشیدن به قلب و شادی آوری است؛ همچنین زعفران دارویی بسیار خوب برای بهبود حافظه و تنظیم ضربان قلب محسوب می‌شود.

این متخصص طب سنتی یادآوری کرد: مصرف دم کرده زعفران در بیماران قلبی از ایجاد گرفتگی در عروق جلوگیری می‌کند اما به یاد داشته باشید پیشنهاد می شود خانم‌هایی که دوره ماهانه شدید دارند و خانم‌های باردار از زعفران به صورت غلیظ استفاده نکند چرا که ممکن است عوارضی ناخوشایند برای آن‌ها به‌همراه داشته باشد؛ اما مصرف کم آن ایرادی نداشته و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها