رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرد

ساخت بزرگ‌ترین مرکز دیالیز شمال کشور در بابل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بزرگ‌ترین مرکز دیالیز شمال کشور در بابل ساخته می‎شود‌.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۸۹
ساخت بزرگ‌ترین مرکز دیالیز شمال کشور در بابل

به گزارش جام جم آنلاین از فارس ، سید فرزاد جلالی اظهار کرد: با راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز دیالیز شمال کشور با 100 تخت، مشکل خدمات‌دهی به بیماران دیالیزی رفع می‎شود.

وی با بیان اینکه انجام دیالیز به کیفیت زندگی فرد کمک می‌کند، افزود: با توجه به افزایش پنج درصدی سالانه بیماران دیالیزی، برای اینکه بتوانیم پاسخگوی نیاز بیماران در حال و آینده نیز باشیم، ساخت مرکز جامع 100 تخته دیالیز در دستور کار این دانشگاه قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: مرکز جامع دیالیز بابل طبق استانداردهای روز دنیا با همت بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل و خیرین در سه طبقه و با زیربنای یک‌هزار و 800 مترمربع و با پیش‌بینی 100 تخت دیالیز ساخته خواهد شد.

جلالی عملکرد بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل را سبب افتخار شهرستان بابل دانست و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز پیوند مغز و استخوان بیمارستان امیرکلا، بخش جراحی فک و صورت بیمارستان شهید بهشتی و همچنین تهیه تعداد زیادی از تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها از خدمات نیکوکاران و اعضای هیات مدیره این بنیاد می‌باشد.

این مسؤول یادآور شد: مرکز جامع دیالیز همواره یکی از دغدغه‌های این شهرستان بوده که با افتتاح آن بزودی شاهد ارائه خدمات بهتر به بیماران دیالیزی شهرستان بابل و همچنین بیماران ارجاعی خواهیم بود.

وی افزود: دستگاه‌های دیالیز در بیمارستان‌های شهید بهشتی، آیت‌الله روحانی و کودکان امیرکلا، در چهار شیفت کار می‌کند و بالطبع استهلاک، بهره‌وری و کارآیی آنها روز به روز کاهش می‌یابد.

جلالی ادامه داد: با افتتاح این مرکز، دانشگاه علوم پزشکی بابل به استانداردهای جهانی که نسبت چهار بیمار دیالیزی به یک تخت در دو شیفت می‌باشد، خواهد رسید و این افتخار را دارد تا به بیماران بهترین خدمات را ارائه کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در حال حاضر در بابل 34 تخت دیالیز وجود دارد که ماهانه بصورت میانگین به حدود 300 بیمار خدمات ارائه می‌دهند که این آمار در تعطیلات تابستان و ... افزایش می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها