العالم با توجه به وجود محدودیت‌های مالی، توانسته در فضای رسانه‌ای و خبری در جهان عرب تاثیرگذار باشد. اهمیت این موفقیت را زمانی بهتر می‌توان دریافت که بدانیم العالم با شبکه‌هایی مانند العربیه، الجزیره و بی.بی.سی عربی در حال رقابت است که دارای امکانات سخت افزاری و منابع مالی و حمایت‌های سیاسی بسیار بیشتری هستند. ازاین رو کارنامه قابل قبولی ارائه کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۵۸

مسدود کردن حساب‌های کاربری شبکه‌های برون مرزی صدا وسیما مانند العالم و پرس.تی.وی و هیسپان تی‌وی و... در فیس‌بوک، گوگل پلاس، اینستاگرام، توییتر، و.... با این هدف است که برای شبکه العالم که دارای گفتمان غنی است ایجاد محدودیت شود و رقبای این شبکه با وجود فقدان محتوای ارزشمند بتوانند مخاطب بیشتری جذب کنند.
بزرگ‌ترین مشکل شبکه‌های برون مرزی مانند العالم محدودیت منابع مالی است. به‌دلیل عضویتم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معمولا شبکه‌های عربی خارجی را بررسی می‌کنم و از این‌رو معتقدم اگر منابع مالی در اختیار العالم قرار گیرد بسیار بهتر می‌تواند به اهداف تعریف شده‌اش دست یابد.
اگر توجه بیشتری به این بخش مهم از طرف دولت صورت گیرد، شبکه‌های برون‌مرزی هم می‌توانند برخورداری بهتری داشته باشند.
رسانه‌هایی مانند شبکه العالم موتور محرکه‌ای برای پیشبرد دیپلماسی عمومی هستند که باید توجه بیشتری به آنها داشت، اما این‌که در سفرهای مقامات وزارت خارجه دوستان ما از العالم حضور داشته باشند نیازمند تامین منابع مالی است و قطعا شخص آقای ظریف اهمیت خاصی برای دیپلماسی عمومی قائل است.
نقش شبکه العالم در ارائه تصویری از اسلام که منادی گفت‌وگو و آرامش است مهم و انکار نشدنی است. برنامه سازی و فعالیت رسانه‌ای برای معرفی اسلام خِرَدگرا و رحمانی می‌تواند گام مهمی برای مقابله با صدور تروریسم وهابی و تکفیری باشد که از طرف رسانه‌ها و شبکه‌های فرهنگی سعودی حمایت می‌شوند و کشورهای غرب آسیا را با بحران‌های متعدد مواجه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها