مدیر روابط عمومی مرکز نوآوری امید در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

سرمایه‌گذاری 130 میلیونی شتاب‌دهنده امید بر روی ایده‌پردازان حوزه فرهنگ و رسانه

ضریب نفوذ اینترنت در ایران به ۸۸ درصد رسیده و با 30 میلیون کاربر تلفن همراه هوشمند رتبه 16 جهان در این خصوص را به خود اختصاص داده‌ایم؛ در شرایطی که براساس آخرین آمار به طور متوسط روزی ١ ساعت و ٤ دقیقه از وقت افراد بیش از ١٥ سال کشور در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۰۱
پیشنهادی جذاب برای کار در حوزه فرهنگ و رسانه

جام‌جم آنلاین: عده‌ای با استفاده بیش از 8 ساعته از اینترنت به عنوان معتاد فضای مجازی شناخته می‌شوند؛ آمارهایی که همه نشان دهنده ضرورت توجه به فرصت‌‌ها و تهدیدهای فضای مجازی درکشور است.

در شرایطی که هر روز براهمیت فضای مجازی افزوده می‌شود تولید محتوای هدفمند و مخاطب محور در کنار تجاری‌سازی ایده‌ها دستمایه اولین ماراتون ایده و نوآوری در حوزه فرهنگ و رسانه با نام رویداد ایدونو است.

در رویدادها عده‌ای از علاقمندان در حوزه تخصصی آن رویداد دور هم جمع می‌شوند و ایده‌های خود برای کارآفرینی را مطرح می‌کنند تا توسط دیگر شرکت‌کننده‌ها و با هدایت منتورها این اید‌ه‌ها پخته شود (بارش فکری) و بعد با تشکیل استارت‌آپی از علاقمندان به کار بر روی این ایده‌ها، گروهی کارآفرین را پایه‌گذاری کنند.

ایدونو (ایده و نوآوری) محلی‌ برای رشد ایده‌های فرهنگی و رسانه‌ای با نوآوری‌های بومی و پیشرفت فکری و جذب فعالین فرهنگی رسانه‌ای است که توسط تیم‌های نوپای فرهنگی یا رسانه‌ای، برنامه نویسان، طراحان، گرافیست‌ها و ایده‌پردازان انجام خواهد شد.

تولیدکنندگان فیلم‌های مستند، انیمیشن، موشن گرافیک، واقعیت افزوده مانند AR ،VR و غیره، برنامه‌نویسان وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل یا بازی‌های دیجیتالی، طراحان نرم‌افزار‌، گرافیست‌ها، ایده‌پردازان تبلیغاتی یا هر فردی که ایده‌‌‌ای برای تجاری‌سازی داشته باشد می‌تواند در ایدونو شرکت کند تا با هم یک کسب و کار جدید راه بیندازند.

پیش از این رویداد و همچنین در زمان برگزاری آن، کارگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود که عبارت از کارگاه ایده‌آفرینی و آشنایی با مدل‌های کسب و کار، کارگاه خلاقیت در کسب و کار، کارگاه مهارت‌های تیم‌سازی در کسب و کارهای نوپا، کارگاه اعتبارسنجی محصولات، کارگاه آشنایی با بوم ناب و کارگاه نحوه ارائه مؤثر به سرمایه‌گذار هستند.

در کارگاه ایده‌آفرینی و آشنایی با مدل‌های کسب و کار به شرکت‌کنندگان تفاوت در نوآوری، خلاقیت، ایده، فرآیند ایده‌آفرینی، چگونگی یافتن یک ایده، ارزیابی آن و استفاده در کسب و کار مورد نظر آموزش داده می‌شود، در پایان این کارگاه هم افراد با مدل‌های کسب و کار آشنا می‌شوند؛ کارگاه خلاقیت در کسب و کار به شرکت‌کنندگان می‌آموزد چگونه برای هر ایده‌ خوبی که برای کسب درآمد به ذهن‌شان می‌رسد ارزش بیافرینند تا خریدار پیدا کند.

کارگاه مهارت‌های تیم‌سازی در کسب و کارهای نوپا به مشکل بزرگی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان در کشور وجود دارد می‌پردازد، در این کارگاه شرکت‌کنندگان می‌آموزند تا چگونه برای آغاز یک کارگروهی تیم تشکیل بدهند و افراد مورد نیاز خود را پیدا کنند؛ بعد از ایده‌یابی و تکمیل بوم مدل کسب و کار نوبت به اعتبارسنجی محصول و ایده‌ می‌رسد که این اعتبارسنجی در کارگاه اعتبارسنجی محصولات آموزش داده می‌شود.

بوم ناب یکی از بهترین‌ها مدل‌ها برای کسب و کارهای نوپا است که در کارگاه آشنایی با بوم ناب آموزش داده می‌شود؛ کارگاه آخر هم کارگاه نحوه ارائه مؤثر به سرمایه‌گذار است در این کارگاه شرکت‌کنندگان متوجه می‌شوند وقتی بعد از اعتبارسنجی محصول و جذب خریدار، سرمایه‌ اولیه برای شروع و تولید یا توزیع محصول‌ خود را جذب کنند.

پیش‌رویداد ایدونو قرار است پنج‌شنبه 29 آذرماه امسال برگزار شود که در آن شرکت‌کنندگان با شتابدهنده امید و چالش‌های رویداد آشنا می‌شوند و بعد از آن در کارگاه‌های ایده‌آفرینی و آشنایی با مدل‌های کسب و کار، خلاقیت در کسب و کار، مهارت‌های تیم‌سازی در کسب و کارهای نوپا شرکت می‌کنند، افتتاحیه ایدونو چهارشنبه 5 دی‌ماه با حضور سخنرانان و مدعوین برگزار می‌شود که در آن شرکت‌کنندگان با داوران و سرمایه‌گذاران آشنا می‌شوند؛ در ادامه مراسم شرکت‌کنندگان چالش‌های خود را انتخاب و با حضور در سالن رویدادها ایده خود را پرورش و اعتبارسنجی می‌کنند.

شرکت‌کنندگان چهارشنبه و پنج‌شنبه فرصت دارند تا ایده رسانه‌ای یا فرهنگی خود را با کمک مربیان حاضر در مجتمع شکوفایی تکمیل کنند و برای ارائه به داوران و سرمایه‌گذاران در ظهر پنجشنبه آماده شوند البته طی دو روزه برگزاری ایدونو ۳ کارگاه آشنایی با بوم ناب، اعتبارسنجی محصولات و نحوه ارائه مؤثر به سرمایه‌گذار هم برگزار می‌شود.

ایدونو قرار است ظهر پنج‌شنبه 6 دی‌ماه در محل آمفی تئاتر مجتمع شکوفایی به پایان برسد ولی قبل از آن هر تیم ۵ دقیقه وقت دارد تا تیم و ایده خود را به سرمایه‌گذاران و داوران ارائه کند و بعد از آن هم به تیم‌های برتر جوایز نفیس اهدا و تیم‌های برگزیده وارد دوره شتابدهی مرکز امید می‌شوند و یا سرمایه‌گذران صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه برروی ایده و تیم‌های آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند و یا ایده‌ها را خریداری می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها