در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی شبکه رادیویی با هدف نشر معارف انقلاب آغاز به کار کرد

صدای ما را از «رادیوانقلاب» می شنوید

معاون صدای رسانه ملی در مراسم افتتاحیه رادیو انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: امروز ما در یک چهارراه حساس تاریخی ایستاده‌ایم و باید نسبت به آنچه در کشور اتفاق افتاده ترسیم روشنی داشته باشیم. بنابراین باید ببینیم در گذشته مان چه اتفاقاتی رقم خورده است.
کد خبر: ۱۱۷۵۹۱۳

به گزارش خبرنگار جامجم، رادیو انقلاب با حضور حمید شاهآبادی معاون صدا، سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه، خانواده شهیدان تهرانی مقدم و اندرزگو و جمعی از مدیران رسانه ملی افتتاح شد.

حمید شاهآبادی، معاون صدا در بخشی از این مراسم که اجرای آن به عهده سیاوش عقدایی بود، عنوان کرد: 40 سال از یک اقدام و تصمیم مهم در کشور گذشته است. تصمیم بزرگی که چهل سال پیش مردم ایران گرفتند. چه اقدامی را در چند قرن گذشته میتوانیم با این اثر برابر بدانیم؟ امروز باید برگردیم و نگاه کنیم ببینیم که نقاط قوت و سرافرازیهای ما چه بوده است و از چه مسیری این توفیقات حاصل شده است؟ باید ببینیم درچه نقطهای ایستادهایم و تکالیف امروزمان چیست؟

وی عنوان کرد: امروز ما در یک چهارراه حساس تاریخی ایستادهایم و باید نسبت به آنچه در کشور اتفاق افتاده ترسیم روشنی داشته باشیم. باید ببینیم در گذشتهمان چه اتفاقاتی رقم خورده است. اگر ما بخواهیم روی گذشته بایستیم و ببینیم سرمایه اجتماعی حضور همدلانه مردم در تصمیمگیریهای مهم بوده است، یکی از مسیرهای پیش روی ما وفاق و همدلی است که باید به آن برگردیم. در هر حوزهای که ما از وفاق دور شدیم، شکست خوردیم. ما در دهه پنجم انقلاب باید به همین نقطه قوت برگردیم و انشاءا... رادیو انقلاب بتواند در این مسیر موثر و موفق باشد. شبکههای دیگر رادیو نیز در این مسیر گام خواهند برداشت و برنامهریزیهایی ویژه برای این موضوع صورت گرفته است.

در بخشی دیگر از این مراسم سردار نقدی گفت: انقلاب اسلامی یک حادثه عظیم و نقطه عطف در تاریخ بشر است که تمام مناسبات داخلی و خارجی را زیر و رو کرد و همه شکل جدیدی به خود گرفتند. روابط بینالملل دستخوش تغییراتی شد که هنوز ادامه دارد.

وی ادامه داد: برای اولین بار است که یک انقلاب به 40 سالگی میرسد، درحالی که مواضع آن با روز اول یکسان است و در چنین شرایطی است که دشمن تلاش میکند با تصویرسازی و سیاهنمایی شیرینی آن را از کام مردم بگیرد.

سردار نقدی در ادامه به انقلابهای چین و فرانسه اشاره کرد که دچار سرنگونی شدند و درباره انقلاب ایران عنوان کرد: این افتخار بزرگی است که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب بزرگ است که علیه تمام زشتیها و سیاهیها قیام کرده است و در مقابل تمام دشمنیها و همه ظرفیتها و قدرتهای شیطانی دنیا ایستاد. دشمن تلاش میکند این عظمت و بزرگی را با حوادث کوچکی که در کشور ما وجود دارد، ارزیابی کند. نمیتوان براساس گرانی یا افزایش قیمت ارز و ظهور مفسدان اقتصادی عظمت انقلاب را زیر سوال برد. یک کار بزرگ را باید در شأن خود ارزیابی کرد. انقلاب اسلامی برکاتی داشته که جامعه بشری تا سالها مدیون آن خواهد بود.

وی تاکید کرد: یکی از این فقرات، این است که ملت ایران را انقلاب اسلامی از چند هزار سال خفقان و استبداد ستمشاهی نجات داد. چند هزار سال یک ملت فرهیخته که برجستهترین انسانهای تاریخ را در میان خود تربیت کردهاند و یک ملت عظیم و بافرهنگ چند هزارسال اسیر شاهان و دیکتاتوری فردی بود و توسط فردی اداره میشد که از همه خبیثتر و خودنگر تر بود. یک ملت پس از چند هزار سال آزاد شد و مساله بسیار بزرگی است. ملتی که خونریزترین آدمها مثل یزید و اسکندر و هارونالرشید بر ما حکومت کردند. آدمهای جلاد و خونریز و شکنجهگر و آدمهای بیعرضه و بیبوته نظیر رضاخان که حتی سواد خواندن و نوشتن نداشت.

سردار نقدی تصریح کرد: ما نباید اسیر تصویرسازیهای غلط کشورهای معاند شویم تا از کشور ما و پیشرفتهایمان تصویر ناکارآمد نشان دهند و از آمریکا که رو به سقوط است، تصویر کشوری در قله پیشرفت را نشان دهند. روز پیروزی انقلاب دو ابرقدرت در دنیا وجود داشت، ولی امروز در دنیا ابرقدرتی وجود ندارد.

وی افزود: رئیسجمهور آمریکا هرسال هرکجا میرفت سخنرانیهای متعدد داشت و به پایش گل میریختند، اما امروز میتواند چنین کاری بکند؟ آن هم با خودروی روباز؟ امروز حتی با خودروی ضدگلوله هم نمیتوانند چنین کاری انجام بدهند. انقلاب اسلامی آمریکا را زیرپا انداخت. هرجا ناو آمریکا به سمت کشوری میرفت، آن کشور سقوط میکرد، اما امروز تفنگداران آمریکا خودشان را خیس میکنند.

وی گفت: امروز با تکنیکهای جنگ روانی و با تعارض اهداف خود را پیش میبرند.

سردار نقدی از معاونت صدا وکارکنان رادیو بهخاطر راهاندازی رادیو انقلاب تقدیر و تشکر کرد.

حبیبی، مدیر رادیو انقلاب در این مراسم گفت: رادیو انقلاب تلاش میکند با شناخت ریشههای انقلاب و تاثرات و وقایع انقلاب و تاریخ ۴۰ ساله انقلاب و ورود به دهه پنجم انقلاب به معرفی خدمات انقلاب آنگونه که حق ملت ایران است، بپردازد. این رادیو به صورت شبانهروزی روی موج اف.ام ردیف 5/95 برای شنوندگان قابل دریافت است و از امروز تا پایان سال فعالیت خواهد کرد. همچنین مخاطبان این شبکه میتوانند به صورت برنامهساز در این رادیو شرکت کنند و خاطرات خود را برای مخاطبان بگویند. ضمن اینکه رادیو انقلاب پل میان مردم و مسؤولان خواهد بود.

در بخش دیگر این مراسم پیام آیتا... نوری همدانی قرائت شد و از کتاب و لوح شنبههای انقلاب و لوح فشردههای رادیو انقلاب رونمایی شد. همچنین در افتتاحیه شبکه رادیویی انقلاب از سیدمهدی اندرزگو، فرزند شهید اندرزگو و مهدی تهرانیمقدم، برادر شهید حسن تهرانی مقدم و برگزیدگان رادیو در بخش بهترین برنامههای ویژه انقلاب با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها