اشکان دژاگه، کاپیتان دوم ایران، هنوز وقتی در زمین صاحب توپ می‌شود، مثل یک جوان ظاهر می‌شود. شاید او سرعت گذشته را نداشته باشد اما با اقتدار توپ را حفظ می‌کند و ایران را جلو می‌برد. اشکان شانس زیادی برای حضور در جام ملت‌های امارات دارد. او می‌گوید سختی‌ها را با تیم ملی پشت سر می‌گذارند تا ان‌شاءا... بتوانند دل مردم ایران را شاد کنند.
کد خبر: ۱۱۷۰۴۷۴

حریف ضعیفی وجود ندارد

به نظر من بین جام جهانی و جام ملتها فرق زیادی نیست چون اختلاف فوتبال در دنیا کم شده است. الان تیمها همه قدرت گرفتهاند و دیگر حریف ضعیفی در فوتبال وجود ندارد. تمام تیمها با قدرت در زمین بازی میکنند. الان تیمهای بزرگ دنیا هم به این نتیجه رسیدهاند که نباید تیمهای کوچکتر را دستکم بگیرند. دیگر اسمها فوتبال بازی نمیکنند بلکه تیمها هستند که فوتبال بازی میکنند. شما جام جهانی را دیدید. تیمهایی بودند که کسی تصور نمیکرد خوب بازی کنند. یکی از آن تیمها ما بودیم. اسپانیا و پرتغال خیلی بازی دشواری مقابل ما داشتند.

خوب دفاع کردن هنر است

دفاع کردن خوب یک هنر است که هر تیمی ندارد. به نظر من در جام جهانی روسیه مشخص شد که خیلی از تیمها دفاع کردن را یاد گرفتهاند. بهخاطر همین گل زدن واقعا هر روز سختتر میشود. ما هم بازی دفاعی خیلی خوبی انجام دادیم و دیدید که حریفان چقدر به دردسر افتادند. اسپانیا و پرتغال فکر میکردند ما تیم آسانی هستیم و به راحتی ایران را میبرند ولی نشان دادیم اینطور نیست و هیچ حریف آسانی وجود ندارد.

میخواهند جایگاه ما را بگیرند

این جام ملتها خیلی مهم است. ما نزدیک به پنج سال است تیم اول آسیا هستیم و الان رقبا میخواهند این عنوان را از ما بگیرند. در آسیا هم همه قدرت گرفتهاند. مثلا من شنیدهام که میگویند گروه ما خیلی گروه سختی نیست ولی اتفاقا از نظر ما گروه سختی داریم. بازی آسانی برای ما در امارات وجود ندارد. باید از همان روز اول مسابقات خیلی محکم بازی کنیم تا انشاءا.. بتوانیم مثل روسیه، در امارات هم نمایش خوبی داشته باشیم و مردم را راضی کنیم.

چیزی که در امارات اذیتمان میکند

یکی از مشکلاتی که شاید ما را در امارات اذیت کند، همین بحث آب و هواست. شرایط آب و هوایی در این کشور خیلی متفاوتتر از ایران است. البته امیدواریم در زمان برگزاری مسابقات هوا خنکتر باشد، چون اول زمستان است.

تیمهای عربی خطرناکند

جدیترین رقیب ما در جامملتها؟ تیمهای قدرتمندی در آسیا حضور دارند ولی به نظر من تیمهای شرق آسیا خیلی خطرناک هستند، مخصوصا ژاپن. کرهجنوبی و استرالیا هم تیمهای قدرتمندی هستند. عربستان، امارات، ازبکستان و... هم در غرب قویتر شدهاند. همه تیمها برای ما خطرناک هستند. تیمهای عربی هم واقعا میتوانند دردسر درست کنند چون بازیها در امارات است و به هر حال بیشتر از ما به بازی در چنین جاهایی عادت دارند. این جام مدعیان زیادی دارد.

میخواهیم دل مردم را شاد کنیم

ما در تیم ملی میدانیم که مردم چقدر برد ایران برایشان مهم است. تلاش میکنیم هر سختی که در تیمملی باشد را پشت سر بگذاریم. میخواهیم ان شاءا... در امارات موفق باشیم و نتایجی به دست بیاوریم که دل آنها را شاد کند.

فقط به بولیوی فکر میکنیم

بازی با بولیوی هم در این شرایط برای ما خوب است. الان رقبا در همه فیفادیها بازی میکنند ولی ما دو فیفادی را از دست دادهایم. با این حال فقط به بازی، بولیوی فکر میکنیم و انشاءا... بتوانیم در زمین خودمان یک نمایش خوب داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها