همه ما ایرانی‌ها با زنگ مدرسه در روزهای آغازین مهر آشنا هستیم، زنگی که به صدا در می‌آید تا شروع سال جدید تحصیلی و آغاز دور جدید از سوادآموزی فرزندان این آب و خاک را اعلام کند. اما شاید کمتر کسی بداند که زنگ کتاب هم داریم، زنگی که برخلاف زنگ اولیه، برای همه 14میلیون دانش‌آموز ایرانی به صدا درنمی‌آید و دست‌کم برای آنهاست که اهل مطالعه و خواندن کتاب‌هایی غیردرسی در کنار کتاب‌های درس و مدرسه‌اند.
کد خبر: ۱۱۶۹۱۸۴

این زنگ هم از ابتدای سال تحصیلی جاری با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و به همت کتابخانه مرکزی آستانقدسرضوی در برخی شهرها و در مراکزی نظیر مراکز توانیابان، مدارس و مؤسسات متقاضی برای گروههای مختلف سنی اجرا شده است.

به گزارش جامجم، کتابداران آستانقدسرضوی در دومین هفته سال تحصیلی و همزمان با هفته ناجا، طرح «زنگ کتاب» را در پیشدبستانی و مکتبالقرآن مهر در شهرستان بیرجند به صدا درآوردند.

زهرا خسروی، رئیس کتابخانه امام رضا(ع) از کتابخانههای وابسته به آستانقدسرضوی در شهرستان بیرجند، در این خصوص میگوید: از مهمترین برنامههای اجراشده در این دوره زنگ کتاب، معرفی کتابخانه امام رضا(ع)، عضوگیری و ارائه خدمات کتابخانه، معرفی بخش کودک کتابخانه با امکانات و شرایط عضویت با قید عضویت رایگان کودکان زیر شش سال، فواید کتاب و کتابخوانی، نقش نیروی انتظامی و پلیس در برقراری نظم و امنیت جامعه، تأمین امنیت و آرامش خاطر برای هموطنان و معرفی و خوانش سه عنوان کتاب برجسته حوزه کودک ونوجوان به زبان شعر و در وصف جانفشانیهای مرزبانان ، نیروی انتظامی، سربازان و ... بود.

این کتابخوانی البته بدون تشویق و جایزه هم نبود و در پایان، پس از خوانش کتب برای کودکان، مسابقهای درباره متن کتب خواندهشده بین کودکان به صورت پرسش و پاسخ برگزار و از سه نفر با تقدیم کتاب داستان کودک، تقدیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها