نگاهی به چند ویژگی مثبت برنامه گفت‌وگومحور شبکه شما

شاید برای «من و شما» هم اتفاق بیفتد!

پس از کش‌وقوس‌های فراوان برای انتخاب مجری و کیفیت تولید فصل سوم برنامه «من و شما»، دو هفته‌ای است این برنامه پربیننده به قاب جعبه جادویی بازگشته است و از همین اولِ کار نشان داده استارت یک فصل تازه و پرتنوع را زده است. با این‌که در فرم ظاهری برنامه تغییر خاصی مشاهده نمی‌شود و همچنان به شکل گفت‌وگومحور روی آنتن می‌رود، با این حال آیتم‌ها و تیتراژهای جدیدی به برنامه افزوده شده است که آن را برای بینندگان جذاب و دیدنی می‌کند. برنامه‌ای که با تعبیه بخش‌های متنوع و در پیش گرفتن سبک و سیاق سرگرم‌کنندگی و هیجانی، آخر هفته شاد و مفرحی را برای مخاطبان شبکه شما فراهم کرده است. این برنامه به تهیه‌کنندگی هادی قندی، هر جمعه ساعت 14 از شبکه سراسری شما به‌صورت زنده قابل مشاهده است. در این فرصت، چهار ویژگی متمایزکننده برنامه من و شما را که بیننده را برای دیدن آن ترغیب می‌کند، معرفی می‌کنیم:
کد خبر: ۱۱۶۳۷۱۰

اولین‌ها را تجربه کنید

به‌رغم انتشار اخبار فراوان از انتخاب یک مجری جدید برای من و شما، اجرای سری جدید آن را هم آرش ظلی‌پور به عهده گرفت. در کارنامه اجرای وی برنامه‌های خوبی چون دستپخت‌های خودمانی، سه ستاره (درکنار احسان علیخانی)، خط سوم و خونه خوبه دیده می‌شود. شخصیت اجرای او در این برنامه، شاد و سرزنده و تا حد زیادی با شوخی و خنده همراه است.

سبک اجرای وی بیشتر از آن‌که به گفته خودش چالشی باشد، معمولی است؛ چون از پارامترهای ویژه اجرا اعم از فن بیان، زبان بدن یا سبک و سیاق خاص اجرا کمتر برخوردار است. با تماشای چند قسمت من و شما، بیننده به یاد الگوی اجرا و گفت‌وگوی احسان علیخانی می‌افتد که دلیل این شباهت را می‌توان نشتِ ارتباط دوستی و همکاری نزدیک ظلی‌پور با علیخانی دانست.

با این‌که ظلی‌پور تکیه کلام خاصی ندارد اما بر این‌که «ما اولین‌ها را رقم می‌زنیم و دوست داریم» تاکید بسیاری دارد و در جای‌جای برنامه از اجرای گفت‌وگوها، چهره دعوت شده و انتخاب سوالاتی که از مهمانان پرسیده می‌شود تا معرفی بخش‌های مختلف برنامه را جدید و بدیع می‌داند. فارغ از صحت یا سقم این ادعا، بی‌شک این تبلیغ جذاب و بااعتمادبه‌نفس برای این‌که بیننده من و شما، اولین‌ها را در این برنامه تجربه می‌کند، مهم‌ترین دلیل جذابیت‌آفرینی و تفاوت اجرای اوست.

همین طور ارتباط‌گیری خوب و نزدیک وی با مهمانان، موجب شوخی‌های مکرر با ابعاد مختلف زندگی حرفه‌ای و شخصی آنها شده و همین حس شادی و صمیمیت به مخاطب انتقال مییابد. این رابطه نزدیک به چهره‌ها موجب اطلاع داشتن از علایق و سلایق آنها شده که ظلی‌پور از آنها به نفع اجرای خود و غافلگیری‌های برنامه استفاده می‌کند.

شگفتانه با مهمانان

نگاهی به فهرست مهمانان سری نخست این برنامه بخوبی نشان می‌دهد من و شما، مجله تصویری فرهنگی و هنری است و غالب دعوت‌شدگان به برنامه از میان چهره‌های پرطرفدار جامعه هنری و گاهی ورزشی هستند. با این حال، مطابق وعده ظلی‌پور بینندگان در سری جدید شاهد حضور سلبریتی‌های کمتر دیده شده در قاب تلویزیون خواهند بود.

گرم گرفتن ظلی‌پور با مهمانان به رقم خوردن اتفاقات جالب در برنامه منجر می‌شود؛ از جنس زنگ زدن روی آنتن زنده به مادرشوهر مهمان و پرسیدن سوالات چالش‌برانگیز، عکس گرفتن با ژست دوران کودکی تا شکستن تخم‌مرغ روی پیشانی مهمان! البته مهمانان با میل و رغبت پا به برنامه من و شما می‌گذارند و تن به سوالات و چالش‌های جالب از پیش برنامه‌ریزی شده‌اش می‌دهند. چون غیراز بینندگان، این اتفاقات و پرسش‌ها برای خود مهمانان که مرتباً به گفت‌وگوهای یک شکل تلویزیونی دعوت می‌شوند هم جالب‌توجه و غافلگیرکننده است.

سین جیم از نوع «من و شما»

برای بازی در آن فیلم چقدر دریافت کردید، بدترین فیلمی که بازی کردید و از آن پشیمانید، صدای کدام خواننده را دوست ندارید، با چه کسی مسافرت نمی‌روید... اگر قرار بود جایزه‌ای به بخش‌های مختلف من و شما تعلق بگیرد، حتما نویسنده و طراح سوالات برنامه مستحق دریافت آن بودند. بزرگ‌ترین جذابیت من و شما سوالات متفاوتی است که ویژه هر مهمان طراحی می‌شود.

ویژگی پرسش‌ها که آنها را برای مخاطب جالب می‌کند این است که بیشتر بر حواشی و شایعات پیرامون زندگی شخصیت‌ها تکیه دارد. اخبار و حاشیه‌هایی که بیشتر از جهان واقعی در فضای مجازی مطرح است و ذهن طرفداران و فضای عمومی جامعه را به خود درگیر کرده است. این سوالات در من و شما مطرح می‌شود و خود هنرمند به آنها پاسخ لازم را می‌دهد و جالب‌تر این‌که گاهی جواب‌های داغ مهمانان از خود سوال، خبرسازتر می‌شود.

غافلگیری پشت غافلگیری

در بخش پایانی برنامه برای اولین‌بار در تلویزیون، مسابقه جرات ـ‌ حقیقت با نام ایرانی «توفیق اجباری» اجرا شد. در این بخش بامزه خوردن اجباری سیرابی و سر زدن به سرای سالمندان از جمله تاوان‌های تعیین‌شده برای محسن کیایی به خاطر جواب‌ندادن به سولات چالشی ظلی‌پور بود.

موسیقی، رکن اصلی میان برنامه‌های من و شما را صورت‌بندی می‌کند. اما آنچه این بخش را برای بیننده برنامه «من‌و‌شما» متمایز می‌کند، طراحی و تولید ویدئوکلیپ‌های ابتکاری در قالب انیمیشن فانتزی با صدای خواننده‌های موردعلاقه مهمان است. همین طور از معدود برنامه‌هایی است که سه تیتراژ ابتدایی، میانی و پایانی دارد؛ علیرضا طلیسچی، محمد علیزاده و گرشا رضایی تیتراژهای من و شما را خوانده‌اند.

یکی دیگر از نکات جالب من و شما، تهیه و معرفی سوغاتی‌های هر خطه از کشور در هر قسمت از برنامه به بینندگان است. از آنجا که این برنامه در شبکه‌ای متعلق به استان‌های مختلف کشور پخش می‌شود، با این حرکت ضمن معرفی توان بوم‌گردی شهرهای مختلف، برای سفر کردن و لذت بردن از جاذبه‌های گردشگری هر نقطه از ایران تبلیغ می‌شود. البته برهمین اساس بخش کوله پشتی، بخش متفاوت دیگری است که با سر زدن به اماکن جالب به توسعه ایرانگردی و معرفی زیست‌بوم و حیات وحش متنوع ایران کمک می‌کند. بازدید از نزدیک یوز ایرانی در منطقه حافظت شده یکی از هیجان‌های این برنامه بود.

یکی از میان برنامه‌های من و شما به طرح مسائل خانوادگی و اجتماعی و ارائه راه‌حل کارشناسی از منابع رسمی اختصاص دارد. با این‌که این بخش با ماهیت وجودی برنامه تناسب چندانی ندارد، اما دغدغه‌مندی برنامه‌ساز را برای حل مشکلات به بهانه یک برنامه گفت‌وگومحور مفرح در روز تعطیل، نشان می‌دهد. آنچه این بخش را هم جدای از عدم تناسب آن جالب می‌کند، استقبال مخاطبان از سوال و جواب‌های طرح شده در آن است.

سارا صالحی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها