پس از پیشنهاد هیات امنای جایزه ادبی جلال آل‌احمد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی، هیات علمی یازدهمین دوره این جایزه را منصوب کرد.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۲۲

جایزه ادبی جلال با تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی سال ۱۳۸۷ نخستین دوره خود را در سالروز تولد آلاحمد آغاز کرد. از هفتمین دوره برگزاری جایزه ادبی جلال، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برگزار کننده این رویداد ادبی شد. مؤسسه بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان قرار است در آذر ماه هر سال مقارن با تولد جلال آلاحمد جشنواره جایزه ادبی جلال آلاحمد را برگزار کند. آنطور که از اساسنامه این جایزه مشخص است هدف از اهدای جایزه، «ارتقای زبان و ادبیات ملی ـ دینی» از رهگذر بزرگداشت پدید آورندگان آثار برجسته، بدیع و پیشرو عنوان شده است.

حالا سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی جداگانه، ابوتراب خسروی، مرتضی سرهنگی، مجید قیصری، حمیدرضا شعیری، فریدون صدیقی، ابراهیم زاهدیمطلق، ملوکالسادات حسینی بهشتی و محمد حمزهزاده را به عنوان اعضای هیات علمی یازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد منصوب کرد.

ابوتراب خسروی، نویسنده آثاری همچون اسفار کاتبان و رود راوی برنده هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آلاحمد برای رمان «ملکان عذاب» است. مرتضی سرهنگی هم نویسنده انقلابی و البته روزنامه نگار است که از میان آثار او «اسرار جنگ تحمیلی به روایت اسرای عراقی» مقام اول انتخاب کتاب سال دفاع مقدس را کسب کرد.

مجید قیصری دیگر داور این دوره هم سابقه داوری جوایز متعدد ادبی را در کارنامه کاریاش دارد. او پیش از این توانسته بود عنوان برگزیده جوایز ادبی همچون مهرگان، جایزه ادبی اصفهان و جایزه کتاب سال را از آن خود کند. گوساله سرگردان و سه دختر گل‌فروش از داستان‌های مورد توجه مجید قیصری است.

نام حمیدرضا شعیری بیشتر به عنوان نشانه‌شناس و معناشناس در محافل ادبی ایران مطرح است. فریدون صدیقی از اساتید بنام روزنامه نگاری است و ابراهیم زاهدی مطلق هم هرچند سابقه روزنامه نگاری دارد اما او در حوزه ادبیات کارهای جدی و درخوری خلق کرده است.

آن‌طور که روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان عنوان کرده است پیش از این نیز در احکام دیگری از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا بایرامی به عنوان دبیر علمی و مهدی قزلی به عنوان دبیر اجرایی یازدهمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد منصوب شده بودند. بایرامی پیش از این هم عهده دار دبیر علمی این جایزه بود و در میان آثار فراوانش آثار بسیاری در حوزه کودکان و البته آثاری با محوریت دفاع مقدس دیده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها