چیزی درباره گردشگری هنری شنیده‌اید؟ اگر در سفرهایتان سری هم به یک موزه یا گالری می‌زنید، نمی‌توان شما را یک گردشگر حرفه‌ای در راه هنر در نظر آورد. ماجرای گردشگری هنری این روزها و بخصوص در مارکتینگ جهانی هنر، تعاریفی دقیق‌تر یافته است. برای ما ایرانی‌ها هم جذب گردشگر هنری همواره یکی از بضاعت‌های ممکن و بالقوه بوده که البته چندان جدی‌اش نگرفته‌ایم. حالا یک گالری در تهران تصمیم گرفته طی برپایی نمایشگاهی در خلال رویدادی بزرگ که در رابطه با اقتصاد گردشگری برپا شده است، بر این موضوع متمرکز شود؛ آن‌طور که ایران‌آرت خبر داده، گالری ترانه باران، گردشگری هنری را از امروز چهارم شهریور به نخستین نمایشگاه بین‌المللی اقتصاد و سرمایه‌گذاری گردشگری ایران‌مال می‌آورد.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۴۴

محبوبه کاظمی که مدیر این گالری است در این باره گفته: «این نمایشگاه چهارم تا هفتم شهریور به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ایران مال برگزار میشود و قصدم بازتعریف گردشگری هنری و کمک به تعمیق این فرهنگ، بر مبنای ظرفیت‌‌های بزرگ هنر ایران است.»

کاظمی هم بر این باور است که گردشگری هنری میتواند اقتصادی نوین و پرثمر برای کشورمان رقم بزند و حیرتانگیز است ما همه این سالها برای تمرکز بر این استراتژی غفلت کردهایم.

طبق آمار سازمان گردشگری جهانی، 37 درصد گردشگران جهان را گردشگران فرهنگی و هنری تشکیل میدهند و اتفاقا بیشترین گردشگرانی را که کشور ما جذب میکند هم گردشگران فرهنگی و هم هنری هستند؛ این افراد به لحاظ مالی ثروتمندتر هستند و پول بیشتری هم خرج میکنند. برای آنها خیلی جذاب است که بیایند و از جاذبههای فرهنگی و هنری ایران دیدن کنند، بویژه اینکه ایران دو تمدن ایرانی و اسلامی را به طور همزمان دارد و این برای گردشگران خارجی جذاب است ولی ما زیرساختها و بسترهای استفاده بهینه از این فرصت را فراهم نکردهایم. با این حال میتوان اندک کورسوهایی مثل همین کاری را که کاظمی صورت میدهد، مغتنم شمرد. اگر شما هم میخواهید یکی از حاضران در نخستین نمایشگاه بینالمللی اقتصاد و سرمایهگذاری گردشگری باشید، از امروز چهارم شهریور تا چهارشنبه هفتم شهریور هر روز از ساعت 10 تا 19وقت دارید خودتان را به غرفه شماره E232 ایرانمال برسانید و ببینید آنجا چه خبر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها