عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کمپ‌های ترک اعتیاد زنانه در کشور مخصوصا در شهرستان‌های کوچک بسیار اندک بوده و در بسیاری از مناطق کشور حتی اجازه تاسیس نیز به آنها داده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۰۱۴۸

به گزارش خانه ملت، سمیه محمودی افزود: متاسفانه آگاهسازی، آموزش و فرهنگسازی در کشور ما بسیار ضعیف است و بهجای پرداختن به معضلات و آسیبهای اجتماعی روی آنها سرپوش میگذاریم، برای بررسی و مطالعه میزان افزایش معتادان، نیازمند آمارهای دقیق و کارشناسی شده هستیم.

وی ادامه داد: اعتیاد خانمها به مراتب نسبت مردان سختتر و آسیبهای ناشی از آن گستردهتر است، زمانی که یک زن به عنوان کانون خانواده دچار اعتیاد شود، ممکن است خانواده را متلاشی کرده یا حتی فرزندانش را درگیر اعتیاد کند. محمودی با اشاره به عواملی که باعث افزایش اعتیاد میان زنان میشود، عنوان کرد: تمام عواملی که مردان را به سمت اعتیاد میکشاند شامل زنان هم میشود، هرچند آمار اعتیاد زنانی که همسر معتاد دارند بسیار بالاست ولی دلایل دیگری همچون استفاده از قرصهای لاغری، زیبایی و تناسب اندام نیز در افزایش این آمار بیتاثیر نیست. در چند سال اخیر نیز شاهد گرایش شدید زنان به سیگار و قلیان هستیم، استعمال دخانیات دروازهای برای ورود به استعمال مواد مخدر سنتی و صنعتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها