مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور گفت: 7 درصد کودکانی که به فرزندخواندگی می‌روند، به دلایلی مانند بیماری به بهزیستی بازگردانده می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۵۹۴۴۰

به گزارش فارس، محمد نفریه افزود: ابتلای کودکان فرزندخوانده به بیماری مانند عقبماندگی و معلولیت، ایدز، هپاتیت و غیره بیش از دلایل روحی و روانی عامل بازگرداندن آنها از سوی والدین جدید است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی ادامه داد: همچنین به دلایل مختلفی مانند پیدا شدن رد و نشانهای از پدر و مادر واقعی کودک و احراز صلاحیت مجدد یا استحقاق پدر و مادر از فرزندخواندگی بازگردانده میشوند. نفریه با بیان اینکه قوانین فرزندخواندگی تسهیل شده و روند فرزندخواندگی افزایش یافته است‌‌در مورد شروط فرزندخواندگی گفت: از جمله شروط فرزندخواندگی این است که امکان شناخت هیچیک از پدر، مادر و جد پدری آنها وجود نداشته باشد، پدر، مادر، جد پدری و وصی منصوب از سوی ولیقهری آنها در قید حیات نبوده یا افرادی که سرپرستی آنها به موجب حکم مراجع صلاحیتدار به سازمان سپرده شده و تا زمان دوسال از تاریخ سپردن آنها به سازمان، پدر، مادر، جد پدری یا وصی منصوب از سوی ولیقهری برای سرپرستی آنها مراجعه نکرده باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها