در صورت انصراف استقلالی‌‌ها و لغو سوپرجام اتفاق می‌افتد

اهدای جام به پرسپولیس و جریمه آبی‌ها

حضور آبی‌پوشان تهران در دیدار سوپرجام همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در حالی که سازمان لیگ نه‌تنها هیچ تغییری در برنامه برگزاری دیدار سوپرجام اعلام نکرده و همچنان به برگزاری آن در تاریخ از پیش تعیین شده اصرار دارد، باشگاه استقلال همچنان بر موضع خود مبنی بر عدم‌حضور در این بازی پافشاری می‌کند. وینفرد شفر، سرمربی آبی‌پوشان که هنوز چارچوب دقیق تیمش را نمی‌شناسد و به‌درستی نمی‌داند برای فصل بعد چه بازیکنانی را در اختیار دارد یا ندارد و هنوز تمریناتش کامل نشده است، با حضور در این بازی مخالف است و کماکان می‌کوشد تا حتی‌المقدور تیمش در این بازی به میدان نرود. صبح دیروز بود که سیدپندار توفیقی، معاون ورزشی باشگاه استقلال در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی زمان بازگشت آبی‌پوشان از اردوی پیش فصل خود در ترکیه را بین ۳۱ تیر تا ۲ مرداد اعلام کرد و این در حالی است که تاریخ برگزاری سوپرجام ۲۹ تیر است.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۴۵

در واقع توفیقی به صورت تلویحی عدمحضور آبیپوشان در این دیدار سنتی پیشفصل که بین دو قهرمان جام حذفی و لیگ برتر برگزار میشود را اعلام کرد. در این صورت نهتنها جرایم مالی از سوی فدراسیون برای آبیپوشان در نظر گرفته میشود، بلکه نتیجه این دیدار نمادین هم سه بر صفر به سود سرخپوشان اعلام شده و این تیم بدون بازی با استقلال، قهرمان سوپرجام میشود؛ ضمن این که در تاریخچه دربی سرخابیها هم یک پیروزی به پیروزیهای پرسپولیس و یک شکست به شکستهای استقلال اضافه خواهد شد.

این در حالی است که سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد برگزاری سوپرجام فوتبال ایران گفت: «استقلال هیچ نامه مبنی بر انصراف از حضور در سوپرجام به سازمان لیگ ارائه نکرده است. این باشگاه نامهای به ما نوشت و پیشنهاد برگزاری این مسابقه را در تاریخی دیگر داد. در مورد این پیشنهاد باشگاه استقلال نیز با جواد قراب، عضو هیاتمدیره باشگاه استقلال نشستی برگزار کردیم و به این مدیر باشگاه استقلال گفتیم که با توجه به حضور دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا، امکان برگزاری سوپرجام در تاریخ دیگری وجود ندارد، زیرا مسابقات دو تیم در طول فصل فشردهتر خواهد شد.»

فتاحی ادامه داد: «در صورتی که باشگاه استقلال انصراف خود را از حضور در سوپرجام به سازمان لیگ اعلام کند، در آنصورت سازمان لیگ پرسپولیس را ۳ بر صفر برنده دیدار سوپرجام اعلام میکند و جام قهرمانی را طی مراسمی به باشگاه پرسپولیس اهدا میکنیم. پرونده باشگاه استقلال نیز به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع میشود و احتمالا با جریمه سنگینی مواجه خواهد شد. بهتر است باشگاه استقلال به هواداران فوتبال ایران احترام بگذارد و تقویم و برنامه فوتبال باشگاهی اعلام شده را اجرا کند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها