سفیر ارمنستان بر گسترش همکاری‌های دوجانبه ایران و ارمنستان در عرصه سینمایی تاکید کرد و خواستار تقویت و توسعه تبادلات فرهنگی و هنری دو کشور شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۰۸۴

به گزارش جامجم، آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در ایران با حضور در موزه سینمای ایران با علیرضا قاسمخان مدیرعامل موزه، دیدار و پیرامون ارتقای همکاریهای دوجانبه سینمای ایران و ارمنستان گفتوگو کرد.

در این دیدار که لادن طاهری مدیرکل فیلمخانه ملی ایران نیز حضور داشت، بر نقش تاریخی ارامنه در سینمای ایران تاکید و یادآوری شد که ارامنه از آغاز پیدایش سینما در ایران نقش موثری را در بهرهبرداری از این هنر ـ صنعت بهعهده داشتند؛ از فیلمبرداری نخستین فیلمهای مستند سیاحتی تا راهاندازی نخستین سالن سینمایی، آموزشگاه سینمایی، ساخت نخستین فیلم داستانی، انتشار بادوامترین نشریه سینمایی و ... .

در این دیدار صمیمانه مقرر شد ضمن تحقیق و یافتن نسخههای نایاب از سینمای دو کشور، تبادلات و مشارکتهای فرهنگی و هنری ایران و ارمنستان تقویت و وسیعتر شود. برگزاری نمایشگاههای موزهای، هفتههای فیلم سینمای ایران و ارمنستان، حضور هنرمندان ارمنی در ایران و شرکت در همایشها و نشستهای تخصصی دو کشور از جمله مواردی بود که مدیرعامل موزه سینمای ایران و سفیر ارمنستان درباره آنها گفتوگو و تبادل نظر کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها