پرویز پرستویی همراه وفادار «ستارگان راه»!

در اینستاگرامش نوشته که تصمیم ندارد از خود « قهرمان» بسازد! پرویز پرستویی چند روز قبل با انتشار عکسی از «حاج‌کاظم فیلم آژانس شیشه‌ای» درباره حضورش در تلویزیون و شبکه سه توضیح داد؛ پرستویی زمانی مجبور به توضیح شد که خبر آمد او قرار است با برنامه «ستارگان راه» به تلویزیون بیاید برنامه‌ای که در چهار فصل و 365 قسمت تولید شده و وصیت‌نامه شهدا را مرور می‌کند و پرستویی راوی این مجموعه است. کاربران شبکه‌های اجتماعی بعد از انتشار این خبر به پرستویی حمله کرده و او را متهم کردند که خُلف وعده کرده و زیر حرفش زده؛ ـ این بازیگر معروف سینما قبلا گفته بود با تلویزیون همکاری نخواهد کرد ـ البته شب عید فطر هم از برنامه روسیه 2018 مصاحبه‌ای با پرویز پرستویی درباره فوتبال پخش شد که باز هم با انتقادات شدید مردم روبه‌رو شد که ‌«آقای پرستویی زیر حرفت زدی!» پرستویی در جواب این گروه از منتقدان هم حرف جالبی زد و در اینستاگرامش نوشت: «این گفت‌وگو یک ماه قبل در دفتر آقای فردوسی‌پور ضبط شده و مربوط به دیشب نبوده و... » !
کد خبر: ۱۱۴۹۲۳۱

پرویز پرستویی که امروز، زادروزش است و وارد 64 سالگی میشود، در اینستاگرام حضور فعالی دارد و از این شبکه اجتماعی برای بیان دیدگاههای اجتماعی و گاهی سیاسیاش استفاده می‌‌کند. با نگاهی به صفحه او میتوان نقلقولهایی از شخصیتهای مهم ادبی را دید که این بازیگر بنا به موقعیتهای مختلف آنها را منتشر میکند. او در اینستاگرامش از کودکان کار و زنان سرپرست خانوار که مشکلات زیادی دارند نیز حمایت کرده و از مردم میخواهد به آنها کمک کنند. با همه اینها شخصیتی مانند پرویز پرستویی که بین مردم شهرت زیادی دارد و کاربران شبکههای اجتماعی او را زیر نظر دارند اگر خطایی هر چند کوچک انجام دهد یا حرفی بزند که بعد نقض آن دیده شود مسلما مورد هجوم و مواخذه مردم قرار میگیرد مثل همین ماجرای حضور مجددش در تلویزیون و روایت وصیتنامه شهدا در برنامه ستارگان راه. پرستویی خودش برادر شهید است و همیشه ارادتش را به شهدا ثابت کرده است. او در توضیح اینستاگرامش نوشته این برنامه در زمانی ضبط شده که در فیلم «بادیگارد» بازی میکرده. اما واقعیت این است که فرقی نمیکند برنامه کی ضبط شده، مهم این است که پرستویی کاری را کرده که در دل به آن ایمان دارد و در برابر کار بزرگ شهدا؛ روایت زندگی آنها کوچکترین کاری است که میتوان انجام داد حتی اگر به مذاق گروهی خوش نیاید.

با علی اسماعیلی کارگردان مجموعه مستند ستارگان راه که پخش آن از دیروز از شبکه سه شروع شده همصحبت شدیم تا درباره این برنامه و همکاری پرستویی با این مجموعه توضیح دهد.

همکاری پرویز پرستویی با مجموعه ستارگان راه چگونه شکل گرفت؟

مردم از تصویر و صدای آقای پرستویی بنا به فیلمها و سریالهایی که بازی کرده‌‌ است، خاطره خوبی دارند. ایشان در فیلمهای شاخص دفاع مقدس مانند آژانس شیشهای، دوئل، بهنام پدر، بادیگارد، خاک سرخ و ... نقشهای اصلی را به عهده داشتند.از طرفی او از چهرههای معروفی است که بین مردم محبوبیت زیادی دارد، همه اینها باعث شد تا روایت مجموعه ستارگان راه را به ایشان پیشنهاد دهیم و آقای پرستویی چون خودش برادر شهید و علاقهمند شهدا و خانواده آنهاست پذیرفت با ما همکاری کند و راوی بخشی از وصیتنامه 365 شهید باشد.

این برنامه در زمان فیلمبرداری فیلم بادیگارد ضبط شد، اما آقای پرستویی با تمام فشردگی کاری که داشت، وقت گذاشت و دو هفته با پروژه ستارگان راه همکاری کرد. حسی که در صدای این بازیگر پیشکسوت است باعث تاثیرگذاری بیشتر میشود.در هر قسمت از برنامه که دو و نیم تا سه و نیم دقیقه زمان دارد، حدود دو بند از وصیتنامه شهدا روایت میشود که به نوعی سبک زندگی که نیاز امروز ماست را بازگو میکند.

در روزهای اخیر پرویز پرستویی به دلیل همکاری با این برنامه مورد انتقادات زیادی قرار گرفته به نظرتان دلیل این هجمهها چیست؟

این هنرمند همیشه حماسه دفاع مقدس و راهورسم شهد را ستوده هم در آثار نمایشی که بازی کرده و هم در گفتوگوها و نظراتش به این نکات اشاره کرده اما اکنون به نظر میرسد، گروهی تصمیم دارند که این بازیگر ملی را به انحصار تفکر خود درآورده و او را به گروهی خاص محدود کنند. در حالی که آقای پرستویی بازیگری ملی است که همه هنرمندان و کارگردانان میتوانند از حضور ایشان در آثارشان استفاده کنند.

بخشی از این هجمه هم به این دلیل است که تهیهکننده برنامه ستارگان راه موسسه اوج است، موسسهای که گروهی روی آن حساسیت دارند و مرتب انتقاداتی را به آن وارد می‌‌کنند.

به عنوان یک جوان که با پرویز پرستویی همکاری کرده، مرام و سبک حرفهای او را چگونه ارزیابی میکنید؟

ایشان هنرمندی سختکوش و خستگیناپذیر است که به کارش بسیار مسلط است.آقای پرستویی روایت مجموعه ستارگان راه را قبول کرد تا نشان دهد باید به جوانها اعتماد کرده و به آنها کمک کرد تا بتوانند مسیر را بدرستی طی کرده و وارد دنیای حرفهای سینما و تلویزیون شوند.

آقای پرستویی برای این کار دستمزد کمی گرفت و من شاهد بودم که آن را به موسسه خیریه اهدا کرد. ایشان روایت ستارگان راه را به عهده گرفت تا ادای دینی به شهدا کرده باشد و هجمههایی که به ایشان میشود بیانصافی در حق هنرمندی متعهد است که تاکنون منش و خط فکریاش را ثابت کرده است. امیدوارم «ستارگان راه» از خودش دفاع کند و به دل مردم بنشیند تا خود، کار جواب این انتقادات را بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها