سیمکارت‌خورهای پرسرعت

در حال حاضر اینترنت‌های همراه که روی سیمکارت‌های اپراتورهای مختلف فعال است، حرف اول را در دسترسی کاربران به اینترنت می‌زند.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۰۱

بهطوری که بسیاری از کاربران ایرانی حتی در منازل خود نیز از این سرویسها برای وصل شدن به اینترنت استفاده میکنند، اما برای استفاده از اینترنت این سیمکارتها روی دستگاههای دیگر شما به یک مودم قدرتمند نیاز دارید. مودمهای TD- LTE بهترین گزینه است، چراکه میتواند از تمام ظرفیت موجود در سیمکارتها استفاده کند. در این شماره سراغ این مودمها رفته و سه گزینه را بررسی کردهایم.

راند اول

اولین گزینه مودم TF-i60 H1 شرکت هوآوی است. این مودم که یک دستگاه رومیزی به حساب میآید، میتواند از شبکههای نسل 4 و 4.5 اینترنت تلفن همراه پشتیبانی کند. یعنی شما میتوانید از سیمکارتهای معمولی تا سیمکارتهای TD-LTE را در این مودم قرار بدهید. پشتیبانی همزمان از چهار عدد SSID از قابلیتهای بسیار خوب این دستگاه است. نکته دیگر در مورد مودم TF-i60 H1 این است که میتوانید باتوجه به نیاز تا چهار کانکشن مختلف تعریف کرده و دیگر کاربران متصل به مودم را کنترل کنید. این مساله باعث میشود در مجموع 32 کاربر بتوانند بهصورت همزمان به وایفای ایجاد شده متصل شوند. این دو ویژگی باعث میشود این مودم برای استفاده در دفاتر نهچندان بزرگ نیز به گزینه بسیار خوبی تبدیل شود. روی بدنه سفید رنگ و جذاب این دستگاه خبری از صفحهنمایش نیست، اما چهار چراغ مختلف روی دستگاه قرار دارد که هر کدام یکی از حالات مودم را نمایش میدهد. همچنین مودم هوآوی به پورت WAN مجهز است که امکان دریافت اینترنت از دستگاههای دیگر و به اشتراکگذاری آن از طریق وایفای را فراهم میکند.

راند دوم

دومین گزینه، مودم شرکت زایکسل است. اول از همه باید سراغ طراحی بسیار خوب آن رفت. این دستگاه با طراحی خوب و اندازه نهچندان بزرگ به یک دکور کوچک برای روی میز تبدیل شده و علاوه بر آن تواناییهای فنی این دستگاه نیز قابل توجه است. این مودم آنتندهی بسیار خوبی دارد و نسبت به رقبایش از برد بالاتری برخوردار است. این مودم نیز مانند مودم هوآوی از اتصال وایرلس 32 نفر بهصورت همزمان پشتیبانی میکند. اما دیگر خبری از چهار کانکشن مختلف نیست و شما میتوانید دو کانکشن وایفای روی آن تعریف کنید. این دستگاه TD-LTE، قابلیت نگهداری از شارژ ندارد و بهوسیله یک کابل یواسبی میکرو باید تمام وقت به برق وصل باشد. در مودم
zyxel4506 نیز خبری از صفحهنمایش نیست و سه چراغ سبز وظیفه کنترل و اطلاعرسانی را برعهده دارد.

راند آخر

آخرین مودم که یک دستگاه جیبی به حساب میآید، میتواند از پس نیازهای کاربرانش بربیاید. مودم DWR-910 که محصولی از شرکت نامآشنای D-Link است، یک یواسبی محسوب میشود و مانند یک دانگل به دستگاه شما وصل شده و علاوه بر آن امکان اتصال وایفای را هم به کاربر میدهد. با این مودم میتوانید فقط یک کانکشن وایفای ایجاد کنید، اما همین یک کانکشن میتواند از 12 کاربر مختلف بهصورت همزمان پشتیبانی کند. مودم DWR-910 از نسل چهار و چهار و نیم اینترنت همراه پشتیبانی میکند. روی بدنه DWR-910 دو نشانگر LED مشاهده میشود که وضعیت اطلاعرسانی به کاربرانش را برعهده دارد. ابعاد مناسب DWR-910 باعث شده که براحتی بتوان آن را در جیب لباس قرار داد و همیشه با خود همراه داشت.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها