1. سنت تولد گرفتن برای بازیگران یکی دو سالی است در روزنامه جام‌جم پا گرفته و چند شبکه تلویزیونی و خبرگزاری به نوعی وامدار این ایده هستند. در خلال این مراسم که البته همیشه گپ و گفتی صمیمانه و مفصل هم ضمیمه‌اش هست، چه ناگفته‌هایی گفته نشده که البته همه امکان چاپ در روزنامه را ندارند. بعضی از بازیگران اما بر سبیل مطایبه یا طریق جدی بشدت روی سنشان حساس بوده‌اند و حتی یکی از اعداد شمع روی کیکشان را برداشته‌اند تا سنشان برای مخاطب لو نرود. مورد آخرش کوروش تهامی بود که عدد هفت روی کیک را برداشت و فقط با عدد چهار عکس گرفت. ما هم برای استاد کم نگذاشتیم و با آوردن سن ایشان در روتیتر شیطنت رسانه‌ای‌مان را تمام کردیم.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۵۱

2. معمولا روزنامه برای هر بازیگری که قبول زحمت و قدمرنجه میکند برای آمدن، علاوه بر کیک تولد هدیه ناقابلی عموما از جنس صنایع دستی هم تدارک میبیند تا مگر جبران محبت کرده باشد. اما بودند بازیگرانی که دست پیش را گرفته و با آوردن هدیهای ما را غافلگیر و در اصل شرمنده کردهاند. بهترین هدیه را بیگمان فرهاد قائمیان برایمان آورد که با دست پر آمد؛ دو قاب عکس از حرمین شریفین امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) که پاییناش درج شده بود: اهدایی به بروبچههای خوب روزنامه جامجم. این هدیه برای ما ارج و قرب دیگری دارد.

3. چندین نسل با مجید قناد خاطره دارد. عمو قناد مهربان هم به بهانه سالروز تولدش مهمان ما بود. هنوز باب گفتوگو با او را باز نکرده بودیم که چند برگ کاغذ سفید مطالبه کرد. برایش آوردیم. در حین پاسخ دادن به سوالات ما با برگههای کاغذ مشغول بود و حاصل کار شد چند پرنده کاغذی که به تعداد برایمان درست کرده بود. روی بال پرندههای کاغذی را هم به اسم خودمان برایمان امضا کرد و داد دستمان. این یادگاریهای عزیز هنوز هم پیش ماست و بسیار گرانقدر.

4. میگویند درخت هرچه پربارتر، سربهزیرتر و افتادهتر، و درست میگویند. مصداق بارز این مثال استاد جمشید مشایخی است. در روزی که میزبانش بودیم استاد چه مهربان بودند و چه خاضع. یکی از قلل اربعه بازیگری ایران در پس از انقلاب از هر نخوتی مبراست و روح بزرگی دارد. بیسبب نیست که استاد مشایخی تا این حد مورد کرامت هستند و محبوب خاص و عام. برگزاری مراسم تولد برای جمشید مشایخی از بهترین خاطرههای ما نه فقط در عرصه کاری که در زندگیمان است. عمر استاد دراز باد و سایهاش بر سر هنر ایرانزمین مستدام.

5. سام درخشانی تنها بازیگری بود که همراه همسرش در جشن تولدی که برایش تدارک دیده بودیم حاضر شد. بازیگر محبوب سریالهای تلویزیون، در گپ و گفت صمیمانهای که به بهانه سالروز تولدش با ما داشت فقط به مسائل کاری و حرفهای اکتفا نکرد و از زندگی مشترکش گفت و همراهی و همدلیهای همسرش. درخشانی نقبی هم زد به معضلاتی که همسران بازیگران مشهور در زندگی مشترک با آن دست به گریبان هستند. او همچنین از آرزویش برای داشتن یک فرزند دختر گفت که این آرزویش پس از مدتی محقق شد و خبر رسید که خداوند دختری به آنها عطا کرده که نامش را برکه گذاشتهاند.

6. یکی از خوانندگان روزنامه تقریبا هفتهای یک بار تماس میگیرد و اصرار پشت اصرار که سیاوش خیرابی را به بهانه تولدش به روزنامه دعوت کنیم و مصاحبه و عکسی از او داشته باشیم. هرچقدر هم توضیح میدهیم که بارها با این بازیگر جوان تماس گرفتهایم و برایش پیغام گذاشتهایم اما پاسخی دریافت نکردهایم، افاقه نمیکند. کار به جایی رسیده که این خواننده محترم با سرویسهای دیگر تحریریه تماس میگیرد و آنها را واسطه میکند تا به ما سفارش کنند حتما با سیاوش خیرابی مصاحبهای داشته باشیم. از همینجا و از این طریق یک بار دیگر به این بازیگر جوان پیام میدهیم که چشم به راه شما هستیم. به خاطر ما نمیآیی دل هوادارت را نشکن. داشتن چنین طرفدارانی نعمتی است که باید قدر دانست.

محسن محمدی

دبیر رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها