قضات ویژه رسیدگی به جرایم اطفال دادگاه کیفری تهران دو پسر نوجوان را که با همدستی هم دست به جنایت خانوادگی زده بودند با در نظر گرفتن شرایط سنی‌شان و در راستای اعمال ماده 91 قانون مجازات اسلامی جدید از قصاص معاف و هر یک را به چهار سال زندان و پرداخت دیه محکوم کردند. دو پسرنوجوان وقتی با مخالفت‌های خانواده‌شان برای ادامه دوستی روبه‌رو شدند، نقشه قتل را کشیده و آن را با هم اجرا کرده بودند.
کد خبر: ۱۱۳۲۱۳۶

به گزارش جامجم، 12 شهریور 95 پسر 17 سالهای به نام محمد که همراه خواهرش پس از گردش به خانه برگشته بود، با پلیس پردیس تماس گرفت و از مرگ مشکوک پدر و مادرش خبر داد و مدعی شد آنها به خاطر نشت گاز فوت شدهاند. وقتی پزشکی قانونی علت فوت را خفگی اعلام کرد تحقیقات وارد مرحله تازهای شد و محمد بهعنوان نخستین مظنون تحت بازجویی قرار گرفت.

پسر نوجوان به قتل پدر و مادرش با همدستی دوست 16 سالهاش به نام مهدی اعتراف کرد. وی گفت: من و مهدی دوستهای صمیمی بودیم. اما مدتی بود پدر و مادرم میگفتند چون مهدی قلیان میکشد و به قهوهخانه میرود، باید دوستیام را با او قطع کنم. اما من بهخاطر لجبازی با خانوادهام دوستیام را با مهدی بیشتر کردم. سختگیریهای پدر و مادرم ادامه داشت تا اینکه مهدی پیشنهاد قتل آنها را مطرح کرد. من و مهدی پدر و مادرم را با خوراندن آبمیوه مسموم بیهوش کردیم سپس آنها را کشتیم و موقع ترک خانه شیر گاز را بریدیم تا همه فکر کنند پدر و مادرم بهخاطر گازگرفتگی جان سپردهاند.

بهدنبال اظهارات تکان دهنده پسرنوجوان مهدی نیز بازداشت شد و جرمش را گردن گرفت.

اواخر سال 96 محمد به اتهام مباشرت در قتل مادرش و معاونت در قتل پدرش و مهدی به اتهام معاونت در مباشرت در قتل پدر دوستش و معاونت در قتل مادر دوستش در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران که ویژه رسیدگی به جرایم اطفال است به ریاست قاضی کی خواه و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستادند.

در جلسه دادگاه خواهر 13ساله محمد که حالا در بهزیستی نگهداری میشود اعلام کرد از برادرش هیچ شکایتی ندارد و گذشت میکند؛ ولی از مهدی دیه خواست. پدربزرگ مادری محمد اما برای هر دو متهم قصاص خواست.

سپس دو متهم نوجوان به تشریح جزئیات ماجرا پرداختند.

محمد گفت: پدر و مادرم اصرار داشتند با مهدی قطع رابطه کنم به همین خاطر من و مهدی تصمیم به قتل گرفتیم. ما ابتدا به مادرم آبمیوه مسموم خوراندیم و وقتی او به خواب عمیق رفته بود مهدی دست و پایش را گرفت و من با شال او را خفه کردم. چند ساعت بعد که پدرم سر رسید به او هم آبمیوه مسموم خوراندم. پدرم گیج بود که مهدی شالی را دور گردنش پیچید و او را خفه کرد.

سپس مهدی به قضات گفت: محمد به من گفته بود اگر پدر و مادرش را بکشیم ارثیه خوبی به او میرسد و در کنار هم میتوانیم زندگی خوبی داشته باشیم.

سپس وکیل مدافع دو متهم به دفاع پرداخت و گفت: دو متهم پرونده در سنکم دست به چنین کاری زدهاند. پزشکی قانونی نیز تائید کرده آنها به رشد عقلی نرسیده بودند و حرمت عملی را که مرتکب شده اند نمیدانستند. از این رو تقاضای اعمال ماده 91 قانون مجازات اسلامی را که امتیازی ویژه برای محکومان زیر 18 سال قائل شده است، دارم.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و سرانجام دیروز طبق ماده 91 قانون مجازات اسلامی دو متهم نوجوان را از قصاص معاف و هر یک را به چهار سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت و پرداخت دیه محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها