مدیرکل گمرکات یزد گفت:در یازده ماهه امسال یک میلیون و 855 میلیون و 877 تن کالا به ارزش 473 میلیون و 660 دلار از یزد به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۸۴

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیرکل گمرکات یزد گفت: صادرات استان یزد در 11 ماهه سال 1396نسبت به مدت مشابه سال 1395 از لحاظ وزن 12 درصد و از لحاظ ارزش 11 درصد افزایش یافت.

محمدحسین سلمانی افزود: در این مدت یک میلیون و 855 میلیون و 877 تن کالا به ارزش 473 میلیون و 660 دلار از یزد به خارج از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: عمده صادرات به عراق ، افغانستان ، پاکستان ، ترکیه ، هلند ، آلمان و گرجستان و شامل کاشی و سرامیک ، شیشه ساختمانی ، هیدروکربن ، میلگرد ، ظروف شیشه ای ، مصنوعات پلاستیکی و اکسید مولیبدن بود.

مدیرکل گمرکات استان یزدافزود: در 11 ماهه امسال 33هزار و 560 تن کالا به ارزش 120میلیون و 68 دلار وارد استان شد که از نظر وزن 13 درصد و از نظر ارزش 18 درصد افزایش داشته است.

سلمانی عمده کالاهای وارداتی تولید ترکیه ، چین ، ایتالیا ، کره ، اسپانیا ، چک و آلمان بود که در این مدت کل مسافران استان 27 هزار نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: تعداد بستههای ورودی و خروجی پستی از گمرک استان از لحاظ تعداد بسته 11درصد و در وزن هم 18 درصد افزایش یافته است .

مسئول رتبه صادرات گمرک استان یزد را از نظر ارزش هفدهم و از نظر وزن دهم اعلام کرد و افزود: کاهش رتبه ارزش گمرک استان به دلیل کاهش ارزش قیمت کاشی و سرامیک و نیز صادرات بخشی از محصولات استان از جمله محصولات گلخانه ای از سایر گمرکات بود.

یزد از نظر جمعیت چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی ایران محسوب میشود و بسیاری از محصولات تولیدی استان به کشورهای همسایه ایران صادر میشود.عمده ترین محصول صادراتی استان یزد کاشی و سرامیک است که یزد به عنوان بزرگترین تولیده کننده ایران و نهمین تولید کننده جهان محسوب میشود.هم اکنون 125 واحد تولید کاشی و سرامیک با ظرفیت 550 میلیون مترمربع تولید و اشتغالزایی برای بیش از 40 هزار نفر در کشور فعالیت دارد که 67 واحد آن با 17 هزار شاغل مربوط به استان یزد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها