محمدجواد مرادی‌نیا،‌ مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی (اداره کتاب) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۸۴

دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی عهدهدار ممیزی و صدور مجوز نشر کتاب است و به این دلیل با حساسیتهای زیادی روبهروست. مدیرکل این دفتر با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب میشود.

پیشتر محمد سلگی در این سمت بود که اخیرا با حکم سیدعباس صالحی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیـ به عنوان رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منصوب شد.

در معرفی محمدجواد مرادینیا عنوان شده است: دکتر محمدجواد مرادی نیا سال 1345 در خمین متولد شد و تا سال 1363 ساکن خمین بود. در سال 1367 و پس از اخذ مدرک کارشناسی تاریخ از دانشگاه اصفهان به تهران آمد. مرادی نیا تحصیلات خود را تا پایان مقطع دکترای تخصصی تاریخ ایران معاصر ادامه داد. او سردبیری روزنامه کارو کارگر، ریاست مرکز تحقیقات ایرانگردی و جهانگردی، سردبیری مجله تخصصی اجتماعی شکوفه، عضویت در شورای نویسندگان روزنامه جمهوری اسلامی (از سال 67 تا 69)، مسئولیت گروه تاریخ موسسه نشر آثار امام خمینی(ره)، مدیریت اداره کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیری اجرایی کتاب سال جمهوری اسلامی(سال 1384) و مدیریت بخش ناشران داخلی نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران (1383) را در کارنامه خود دارد. در حال حاضر نیز در دانشگاه تدریس میکند و از مدیران سازمان اسناد و کتابخانه ملی است.

از آثار مرادینیا این عنوانها هستند: خاطرات آیتالله پسندیده، چهل و یک مجلس، بوسه بر دار، خاندان امام خمینی به روایت اسناد، خمین در انقلاب، منزل به منزل با خمینی .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها