سومین دوره مراسم گرامیداشت سالروز تولد استاد محمدرضا لطفی با حضور جمعی از چهره‌های نام آشنای موسیقی ایران شامگاه جمعه 15 دی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۸۹

آنطور که فارس از این مراسم گزارش داده، سیدعباس سجادی، مدیرعامل بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران در ابتدای این مراسم با بیان اینکه در ارتباط با بزرگمردی چون لطفی سخن گفتن کار سادهای نیست، اظهار کرد: رمز لطفیشدن احترام به استادان بزرگ است. خدمتی که لطفی به هنر موسیقی این سرزمین کرده، کمتر از خدمت استاد صبا نبوده است. تواضع و خشوع لطفی مثالزدنی است. رمز موفقیت او نیز همین تواضع، احترام به بزرگ تر و ادب بوده است. امیدوارم این ویژگی هر چه بیشتر در جامعه موسیقی پررنگتر شود. ادب گمشده هنر امروز ایران است.

حمید متبسم، آهنگساز و از شاگردان محمدرضا لطفی نیز در ادامه مراسم و پس از تکنوازی تار مازیار شاهی که با الهام از آثار محمد رضا لطفی همراه بود روی صحنه آمد و در سخنانی گفت: من در سالهای آغازین دهه 60 افتخار شاگردی استاد لطفی را داشتم. او عاشق تدریس بود. درکی که از اهمیت ردیف پیدا کردم، تحتتاثیر درسهای این ردیفدان بزرگ روی من بوده است. لطفی هیچگاه از هنرجویانش شهریه دریافت نکرد و فقط خرسند بود که آنها درسها را خوب و پرشور به او ارائه کنند.

پایان بخش این مراسم نیز بداههنوازی هادی منتظری بود که به درخواست حاضران در سالن انجام شد و مورد استقبال نیز قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها