حمایت انوشیروانی از بهداد

داوران از داخل خط گرفته‌اند

جو ایجاد شده علیه سلیمی، سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری را بر آن داشت تا علیه این جوسازی‌ها موضع بگیرد. سجاد انوشیروانی که خودش در المپیک لندن بعد از بهداد سلیمی روی سکوی دوم ایستاد درباره حاشیه‌های ایجاد شده برای بهداد گفت: جوی که علیه بهداد سلیمی به راه افتاده به دلیل مصاحبه او در مورد فدراسیون پس از بازگشت به ایران است و اگر ما در داوری قوی بودیم، در مسابقات جهانی و المپیک نماینده داشتیم.
کد خبر: ۱۱۰۲۱۳۴

انوشیروانی ادامه داد: سلیمی یک اسطوره است و درست نیست بعد از این همه سال وزنه زدن بگویند حرکت‌های او کلاس داوری است. نمی‌خواهم خانواده وزنه‌برداری را زیر سوال ببرم اما همیشه خبرهای برگزاری کلاس‌های داوری درجه یک، دو، سه منتشر می‌شود؛ اما ما که در وزنه‌برداری هستیم می‌دانیم این کلاس‌ها چیست و چطور مدرک داده می‌شود. خیلی مواقع خواستم به فدراسیون پیشنهاد دهم پول را از متقاضیان گرفته و مدرک را بدهند و دیگر با برگزاری کلاس وقت کسی را نگیرند.

سرمربی پیشین تیم ملی در مورد جو به راه افتاده علیه سلیمی در داخل ایران گفت: برایم جالب است داوران ما پشت نظر سه داور حاضر مسابقه‌های جهانی نمی‌ایستند، اما از نظر هیات ژوری دفاع می‌کنند. در حالی که می‌دانیم هیات ژوری در هر مسابقه‌ای که ایرانی‌ها هستند تا جایی که بشود مو را از ماست بیرون می‌کشند. ما باید تمام قد پشت قهرمانان خود قرار بگیریم. اکنون هم در داخل جوی علیه بهداد راه انداخته‌اند و مصاحبه‌ای که سلیمی بعد از بازگشت به ایران خطاب به فدراسیون داشت، در این اتفاق تاثیر دارد. خوب است داوران به همین شکل که حرکت بهداد را تحلیل می‌کنند، بگویند چرا خودشان در مسابقه‌های جهانی و المپیک نمی‌توانند قضاوت کنند.

جابه‌جا کردن مدال با داور

علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری نیز در پاسخ به صحبت‌های اخیر علیه داوران این فدراسیون می‌گوید: شنیدم برخی دوستان در این چند روز مصاحبه کردند و گفتند چرا ما در فدراسیون جهانی داور نداریم؟ یا مثلا نداشتن کرسی بین‌المللی سبب شده است برای بهداد سلیمی چنین اتفاقی رخ بدهد. من یک سوال دارم؛ مثلا اگر ما در مسابقات جهانی داور داشتیم، مگر می‌توانست مدال را از گردن نفر دیگری دربیاورد و گردن وزنه‌بردار ایرانی بیندازد؟ خود ورزشکار هم نباید با برخی حرکات، داوران را تحریک کند. من پاسخی به برخی انتقادات مغرضانه ندارم و معتقدم همه باید از این پس کمک کنند چون وظیفه ما با قهرمانی جهان سنگین‌تر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها