دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی عصر دیروز خود در جمع هزاران تظاهرکننده لبنانی گفت: مهم‌ترین پاسخ به تصمیم ترامپ، اعلام انتفاضه سوم فلسطین در سراسر سرزمین اشغال شده فلسطین است و همه جهان عرب باید در کنار مردم فلسطین بایستند.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۸۱

سید حسن نصرالله از مواضع کشورهای مختلف که در حمایت از فلسطین به‌پا خاسته‌اند، تقدیر کرد و گفت: ترامپ گمان می‌کرد بعد از اقدامش همه پایتخت‌های جهان به دنبال او سعی می‌کنند از این تصمیم پیروی کنند، اما امروز دید که او و اسرائیل در این اقدام تنها هستند.

به تظاهرات در حمایت از فلسطین ادامه دهید

نصرالله گفت: به همه ملت‌های عربی و اسلامی در کشورهای عربی و سراسر جهان می‌گویم که تظاهرات شما در درجه اول اهمیت است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: باید ارزش و جایگاه این اعتراض‌ها را دانست، زیرا همه گمان می‌کردند که شما فراموش کرده و ضعیف شده‌اید، اما بدانید این تجمع‌ها و اعتراض‌ها حتی در فضای مجازی برای افرادی که دست به انتفاضه زده‌اند، روحیه‌بخش است.

نصرالله تأکید کرد: امروز مردم فلسطین که در خط مقدم مقابله با اسرائیل حضور دارند، نیازمند این حضور مردمی در همه میدان‌ها هستند و این تظاهرات زمینه‌ساز هرگونه حرکت مقاومت در برابر اسرائیل خواهد بود. به همین دلیل ضمن تقدیر از حضور همه کسانی که در حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمده‌اند، از آنها می‌خواهیم که این تجمعات را ادامه دهند.

باید اسرائیل را تحریم کرد

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: باید به صورت کامل اسرائیل را تحریم کرد، همه کشورهای عربی باید هرگونه رابطه‌ای که با اسرائیل دارند، به پایان برسانند و سفارت‌های این رژیم را در کشورهای خود تعطیل کنند. وی طرح مذاکره و سازش با اسرائیل را «تمام شده» توصیف کرد و خطاب به اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی گفت تا زمانی که ترامپ از تصمیم خود صرف‌نظر نکند نباید با رژیم اشغالگر قدس مذاکره کرد. دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: مهم‌ترین پاسخ به تصمیم ترامپ اعلام انتفاضه سوم فلسطین در سراسر سرزمین اشغال شده فلسطین است و همه جهان عرب باید در کنار مردم فلسطین بایستد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها