رئیس رسانه ملی در مراسم رونمایی از 33 مستند اربعینی تاکید کرد:

اربعین، گنجینه‌ای برای مستند سازی

در آستانه اربعین حسینی(ع) با حضور دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی از مستندهای «پرچم‌های برافراشته» و «غریبان» رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۶۴

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در مراسم رونمایی از این دو مستند با بیان این‌که در مراسم اربعین گنجینه‌ها و ذخایر زیبا و فوق‌العاده‌ای برای تولید مستند وجود دارد، گفت: اربعین حقیقتی است که در حال نمایان شدن است و بر همین اساس رسانه ملی باید به طور ویژه برای نمایش زوایای مختلف این حرکت عظیم و پرمعنا اقدام کند.

دکتر علی عسکری با طرح این گلایه که تاکنون مستندی که حق مطلب را در زمینه اربعین ادا کند، تولید و پخش نشده است، خاطرنشان کرد: جا دارد با تحقیق و بررسی بیشتر، بهترین تجهیزات و نیروی انسانی‌مان را برای تولیدات رسانه‌ای در زمینه اربعین هزینه کنیم تا مستندهای فاخر در ابعاد جهانی تولید و عرضه شود.

وی افزود: برای انعکاس زوایای پرمعنا به قاب پرمعنا نیز نیاز داریم و امیدواریم در آینده در زمینه اربعین، هم تصویربرداری و هم سناریوی خوب داشته باشیم.

دکترعلی عسکری به تهیه‌کنندگان و تولیدکنندگان مستندهای اربعین توصیه کرد برای نکوداشت این آیین مهم و تولید برنامه‌های جذاب از پژوهش، سناریو و قصه استفاده کنند.

رئیس رسانه ملی با تشکر از معاون استان‌ها برای تولید این تعداد مستند درباره اربعین در فاصله کمتر از یک سال، افزود: این حرکت بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، اما باید در کنار کمیت به کیفیت هم توجه ویژه داشته باشیم تا اثرگذاری رسانه‌ای بیشتر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اربعین را یک جریان بسیار مبارک برای خلق آثار هنری ماندگار و ارزشمند بر شمرد وتصریح کرد: اربعین ریشه در مظلومیت امام حسین(ع) دارد و پیاده‌روی اربعین یک حرکت عظیم وپرمغز انسانی و اسلامی است.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به این‌که در طول تاریخ موضوع امام حسین(ع) و عاشورا روی کره زمین گسترش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: امروزه شور حسینی و حضور مردم در مراسم عزاداری امام حسین(ع) با 30 سال گذشته قابل مقایسه نیست و حتی امسال دلدادگی مردم چه در ایران و چه در سایر کشورهای دنیا قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست.

دکتر علی عسکری با تاکید بر این‌که اربعین یک حرکت زینبی است و مردم نیز هر سال آن را تکرار می‌کنند، تصریح کرد: اربعین باید به نوعی تکریم حضرت زینب(س) باشد. اربعین را حضرت زینب(س) برای بیان مظلومیت امام‌حسین(ع) به راه انداخت و کسانی که در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند در واقع پاجای پای حضرت زینب(س) می‌گذارند.

رئیس رسانه ملی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این‌که در هیچ دورانی از تاریخ به مانند شرایط امروز، انسانیت، معنویت و حقانیت ذبح نشده است، تصریح کرد: نسل جدید غرب از نظر اخلاقی به انحطاط کشیده شده و با وجود ماهواره‌ها و فضای مجازی، هیچ‌گاه انسان به اندازه امروز در معرض تهدید نبوده است و خدا می‌خواهد با استفاده از مظلومیت امام حسین(ع) نگذاریم که نسل جدید دچار انحطاط فکری و اخلاقی شود و این وظیفه رسانه را بسیار سنگین می‌کند.

دکتر علی عسکری خاطرنشان کرد: معتقدم اگر زیبایی‌های اسلام معلوم شود بسیاری از انسان‌های سالم غربی به اسلام تمایل پیدا می‌کنند و حرکت معنوی اربعین نیز در همین راستا قرار دارد.

تولید 33 مستند در زمینه اربعین

در ادامه این مراسم، دکتر علی دارابی معاون استان‌های رسانه ملی با بیان این‌که در طول یک سال گذشته مراکز استان‌های صداوسیما 33 مستند در زمینه اربعین تولید کرده‌اند که این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ رسانه ملی رخ داده است، گفت: برای تولید 2400 ساعت مستند، مجموعا 144هزار دقیقه راش تهیه شده بود که مجموع این راش‌ها به 33 مستند استانی تبدیل شده و از بین آنها دو مستند «پرچم‌های برافراشته» و «غریبان» در طول یک سال گذشته تدوین و آماده پخش شده‌اند.

معاون استان‌های رسانه‌ملی خاطرنشان کرد: این مستندها در آستانه اربعین از شبکه‌های سراسری، برون مرزی و اتحادیه رادیو تلویزیون‌های کشورهای اسلامی پخش می‌شود و به طور ویژه در باکس شبکه شما و شبکه‌های استانی قرار می‌گیرند.

دارابی با تاکید بر این‌که این حجم از تولید مستند در زمینه اربعین برای اولین بار در تاریخ رسانه ملی اتفاق می‌افتد،تصریح کرد: در راهپیمایی بزرگ اربعین بیش از 25 میلیون نفر شرکت می‌کنند که این موج رسانه‌ای بایکوت رسانه‌های غرب را خنثی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها