کاهش طلاق توافقی در کشور

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از کاهش 3.2 درصدی طلاق توافقی در 3‌ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح کشور عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۸۶۶۰۰

سیدعلی‌اصغر رفاهی در مراسم افتتاحیه برگزاری کارگاه‌های تربیت مدرس اداره‌کل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار کرد: جلسات قضائی با موضوع پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه را نباید به دید یک پرونده قضائی نگاه کرد.

وی با بیان اینکه طلاق بزرگ‌ترین آسیب‌ها را در جامعه وارد می‌آورد، افزود: متاسفانه طلاق‌های توافقی در سطح کشور در ماه‌های اول ازدواج رواج یافته بود که در جهت جلوگیری از پیشرفت این آسیب بسیار بزرگ کارگاه‌های مشاوره پیش از ازدواج، زندگی و جلوگیری از طلاق در دستگاه‌ قضا شکل گرفت و با این اقدام صورت گرفته کاهش 3.2 درصدی طلاق توافقی را در 3‌ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: در بحث جلوگیری از خشونت اقدامات موثری در استان‌های کشور صورت پذیرفت و به‌جای برخورد پیشگیری را اولویت قرار دادیم و خراسان رضوی یکی از استان‌های موفق کشور در این زمینه بوده است.

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه متاسفانه طبق آخرین آمارها 4 جرم خشونت‌بار در 10 اتهام اول شناسایی شده توسط دستگاه قضا بوده است، گفت: در برگزاری کارگاه‌های تربیت مدرس به شناسایی دقیق‌تر این 4 جرم پرداخته می‌شود تا راهکارهای مناسب‌تر و موثرتری در امر پیشگیری از جرم و خشونت اندیشیده شود و در این رابطه نیازمند برگزاری کارگاه‌های تخصصی در مدارس برای اولیاء، مربیان و دانش‌آموزان و همچنین رانندگان خودروهای سبک و سنگین هستیم و بخش عمده‌ای از دلایل جرم زندانیان کشور به‌دلیل خشونت، فحاشی و کتک‌کاری بوده است.

در ادامه معاون دادستان مشهد گفت: قوه قضائیه دغدغه‌های بسیاری را در حوزه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه دارد و مشهد یکی از شهرهایی بوده که جزو اولویت‌های اولیه دستگاه قضا قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها