علاقه فاطمه آل‌عباس به رادیو به دوران کودکی‌اش برمی‌گردد که برنامه «سلام کوچولو» به گویندگی عذرا وکیلی را در سال‌های 55 و 56 گوش می‌داد. همین گوش دادن‌ها به رادیو باعث شد تا او فعالیتش را با رادیو خراسان آغاز کند. بعد از آن به تهران آمد و همکاری‌اش را با رادیو ایران آغاز کرد.
کد خبر: ۱۰۸۱۸۶۵
فاطمه آل‌عباس؛ گوینده پر انرژی رادیو

آل‌عباس سال‌هاست در رسانه رادیو فعالیت می‌کند و چند سال متوالی به عنوان مجری افتتاحیه و اختتامیه جشنواره رادیو و گوینده برتر این رسانه انتخاب شده است. یکی از ویژگی‌های این گوینده صدای گرمش است و این‌که با انرژی، برنامه‌های رادیویی را اجرا می‌کند. او برای بیش از یک دهه، گوینده برنامه «خانه و خانواده» رادیو ایران است. آل‌عباس در طول این سال‌ها اجرای برنامه‌های متعددی را به‌عهده داشته است. گرچه اجراهای معدودی، هم در تلویزیون و هم در تئاتر داشته، اما رادیو همیشه خانه اصلی او بوده و ترجیح داده فعالیتش را در این رسانه شنیداری متمرکز کند.

تلویزیون هرگز او را وسوسه نکرده و از دوران کودکی تا امروز به رادیو علاقه‌مند بوده و یکی از عناصر ارزشمند زندگی‌اش است. او در برنامه‌هایش بسادگی، حرف دل مردم را می‌زند تا بتواند پاسخگوی نیازها و دغدغه‌های آنها باشد. این گوینده کهنه‌کار اعتقاد دارد ویژگی یک گوینده توانای رادیو در این است که به جای این‌که کار دیگران را نقد منفی کند، بنشیند و منصفانه صدای گویندگان مختلف را گوش کند و نقاط ضعف و قوت آنها را بیابد. یک گوینده اگر بخواهد موفق شود، باید به صدای گویندگان توانا گوش بدهد و تصمیم بگیرد امروز یک پله جلوتر از روز قبلش باشد.

به گفته این گوینده پر انرژی که همیشه لبخند به لب دارد، اجرای یک برنامه روزانه کار راحتی نیست، چراکه هر روز باید حرف‌های تازه برای مخاطب زد و همیشه مراقب بود که حرف‌ها برای شنونده تکراری نشود. یک گوینده باید هر روز اجرایش برای شنوندگان تازگی داشته باشد تا با علاقه برنامه‌هایش را دنبال کنند.

او اعتقاد دارد ممکن است برخی موضوعات و مسائل مشابه هم باشد، اما زاویه‌های مختلف برای دیدن وجود دارد. آل‌عباس اهل مطالعه است و سعی می‌کند اطلاعاتش را با خواندن کتاب افزایش دهد و مشاهدات روزانه‌اش در اتوبوس گرفته تا مهمانی‌های خانوادگی را خیلی با دقت جمع‌آوری کرده و یادداشت بردارد تا در مواقع لزوم از آنها در برنامه استفاده کند.

آل‌عباس همیشه برای نظرات مردمی احترام خاصی قائل است و اعتقاد دارد اولویت یک گوینده در ابتدا باید مخاطبش باشد تا بداند چگونه یک برنامه را اجرا کند. به همین دلیل باید همیشه به دنبال ساختاری باشد که حرف اول را برای مخاطب بزند، چون یک مجری برای خودش اجرا نمی‌کند. این گوینده همیشه از تجربیات زندگی شخصی‌اش هم برای اجرای برنامه‌هایی با مضمون خانواده استفاده و سعی می‌کند در قالب صحبت با کارشناس برنامه سوالاتی را که مد نظر مردم است، بپرسد. به همین دلیل یکی از ویژگی‌های این مجری، نحوه پرسیدن سوالات از کارشناسان است که جنس مردمی دارد و همین برنامه‌هایش را پر شنونده کرده است.

فاطمه عودباشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها