سینمای جهان

جی‌جی آبرامز به دنبال «اسم تو»

کد خبر: ۱۰۸۰۹۵۸

جی‌جی آبرامز با فاصله گرفتن از ژانر علمی تخیلی، سراغ دوباره‌سازی یک انیمیشن موفق سینمای ژاپن به نام «اسم تو» می‌رود. کمپانی پارامونت که از عدم کارگردانی قسمت تازه «جنگ ستارگان» توسط آبرامز ناراضی است، دلیلی برای گله‌مندی از این فیلمساز ندارد. آبرامز نسخه انگلیسی زبان اسم تو را برای این کمپانی جلوی دوربین می‌برد. آبرامز مدتی قبل انیمیشن خانوادگی ژاپنی زبان اسم تو را دید و بلافاصله تصمیم گرفت نسخه زنده آن را بسازد. کمپانی توهو و ماکوتو شینکای کارگردان نسخه اصلی، با نسخه انگلیسی زبان همکاری نزدیکی خواهند داشت. شینکای می‌گوید: اسم تو، فیلمی است که براساس تصورات و تخیلات مورد‌نظر ژاپنی‌ها ساخته شده و حال و هوای خاصی دارد. حالا که قرار است نسخه هالیوودی آن تهیه شود، باید ببینیم با چه امکاناتی روبه‌رو خواهیم شد و وارد چه فضاهای تازه‌ای می‌شویم.

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، اریک هایسرر که مدتی قبل برای درام علمی تخیلی «ورود» موفق به دریافت جایزه اسکار شد، مامور نوشتن فیلمنامه اقتباسی اسم تو شده است. در داستان فیلمنامه او هم یک دختر نوجوان مدرسه‌ای در یک شهر کوچک، با یکی از همسایگانش همراه می‌شود تا نوع تازه‌ای از زندگی و حیات را تجربه کنند. آبرامز این روزها به دنبال پیدا کردن دو نوجوانی است که باید نقش‌های اصلی فیلم تازه اش را بازی کنند. کلید فیلمبرداری اسم تو، اوایل سال جدید میلادی در شهر نیویورک زده می‌شود. برخلاف اکشن‌های ماجراجویانه جنگ ستارگان و سفرهای ستاره‌ای، درام تازه آبرامز با هزینه کمی جلوی دوربین خواهد رفت. کمپانی پارامونت فیلم را با همکاری شرکت فیلمسازی آبرامز به نام بدروبات تولید می‌کند. این کمپانی برای ساخت این درام خانوادگی و اجتماعی، هزینه‌ای 30 میلیون دلاری در نظر گرفته و از حالا به موفقیت اسکاری آن در دور بعدی مراسم اسکار امید زیادی دارد.

ادامه ماجراجویی‌های «مالیفیسنت»

دومین قسمت اکشن فانتزی «مالیفیسنت» هم کارگردان خود را پیدا کرد. کمپانی والت‌دیزنی برای ساخت این فیلم، یواکیم رونینگ را دعوت به همکاری کرده است. این فیلمساز نروژی‌تبار، سال قبل قسمت پنجم مجموعه فیلم «دزدان دریایی کارائیب» را برای این کمپانی کارگردانی کرد. از قرار معلوم، مدیران والت دیزنی به قدری از کار این فیلمساز راضی بوده‌اند که وظیفه کارگردانی یک فیلم پرسروصدای دیگر خود را نیز به دست او سپرده‌اند. فیلمنامه این اکشن ماجراجویانه شاه پریان را لیندا وولورتون نوشته و آنجلینا جولی پس از مطالعه آن، رضایت خود برای بازی در فیلم را اعلام کرده است. این در حالی است که کمپانی والت‌دیزنی گفته این بازیگر با قرار گرفتن رونینگ پشت دوربین قسمت دوم مالیفیسنت موافق است. به نوشته امپایر آنلاین، کلید فیلمبرداری فیلم اوایل سال جدید میلادی زده می‌شود.

اهل فن می‌گویند با توجه به زمان شروع فیلمبرداری مالیفیسنت2، نباید تا زودتر از سال 2019 میلادی منتظر اکران عمومی آن بود. داستان این فیلم، ماجراهای داستان زیبای خفته را از یک زاویه دید معکوس به نمایش می‌گذارد. در داستان فیلم، کاراکتر خبیث ماجرا که یک جادوگر حسود است، به عنوان کاراکتر اصلی معرفی می‌شود. اسکرین اینترنشنال خبر می‌دهد که اطلاع چندانی از داستان دومین قسمت مالیفیسنت در دست نیست و تهیه‌کنندگانش در این رابطه سکوت کرده‌اند. قسمت اول فیلم دو سال قبل به روی پرده سینماها رفت. فروش جهانی 758 میلیون دلاری فیلم در آمریکا و بقیه کشورهای دنیا، مدیران کمپانی والت دیزنی را شوکه کرد. به گفته تحلیلگران اقتصادی سینما، کسی تصور چنین موفقیت کلانی را برای فیلم نمی‌کرد. همین نکته باعث شد تا والت دیزنی به فکر تولید دومین قسمت آن هم بیفتد و مالیفیسنت را تبدیل به یک مجموعه فیلم سینمایی دنباله‌دار کند. هزینه تولید قسمت دوم، حدود 110 میلیون دلار خواهد بود.

کیکاووس زیاری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها