مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: 177 سازه آبخیزداری و شش هزار و 200 هکتار عملیات بیومکانیک با ظرفیت مهار سالانه 48 میلیون مترمکعب از ریزش‌های جوی و سیلابهای فصلی طی برنامه پنجم توسعه در سطح این استان اجرا شده است.
کد خبر: ۱۰۷۳۱۴۱

امید ذاکری به ایرنا گفت: از این تعداد، 122 سازه آبخیزداری طی فعالیت دولت تدبیر و امید در هرمزگان اجرا شده است.

وی ادامه داد: در قالب برنامه پنجم توسعه 66.8 درصد اهداف مصوب حوزه آبخیزداری در سطح هرمزگان تحقق یافته است .

وی بیان داشت: دستیابی به این سطح از اهداف برنامه آبخیزداری با تخصیص 40.9 درصد از اعتبارات مصوب تملک دارایی‌های سرمایه ای ملی و استانی محقق شده است.

ذاکری با اشاره به نقش مهم مردم و خیران در تحقق اهداف آبخیزداری در هرمزگان و با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوانداری در استان گفت: کنترل آبهای مرزی، تغذیه آبخوان‌های زیرزمینی، تقویت منابع آب شرب روستایی، پیشگیری و مهار سیل، حفاظت خاک و کنترل فرسایش و رسوب از جمله مهم‌ترین مزایای اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

وی احیای پوشش گیاهی عرصه‌های منابع طبیعی، پایداری منابع آب کشاورزی، کمک به تامین آب شرب دام، پایداری اکوسیستم‌های طبیعی و بهبود و استمرار تولید و اشتغال را از دیگر مزایای اجرای طرح‌های آبخیزداری عنوان کرد.

هفت هزار و 451 سازه آبخیزداری و بیش از 110 هزار هکتار عملیات بیولوژیک و بیومکانیک با ظرفیت آبگیری 400 میلیون مترمکعب در سال در سطح استان هرمزگان اجرا شده است.

از مساحت هفت میلیون و200 هزار هکتاری استان هرمزگان ، شش میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه‌های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها