دومین پردازنده اپل که بر مبنای معماری 10 نانومتری TSMC FinFET با نام A11 شناخته خواهد شد، انتظار می رود قلب تپنده آیفون های بعدی باشد. جزئیاتی که درباره این چیپ ست پیش از این منتشر شده بود، حاکی از این بود که اپل برای بالابردن قدرت این پردازنده در پی افزایش تعداد هسته‌های آن بود، که در مجموع باعث عملکرد فنی قدرتمندتری نسبت به A10 خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۲۱۸۶
جزئیات پردازنده نسل جدید اپل فاش شد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از سخت افزار، شایعات قبلی که در توئیتر درباره A11 منتشر شده بود، بیانگر این نکته بود که این پردازنده متشکل از 4 هسته قدرتمند و دو هسته کم مصرف خواهد بود. اما همان منبع خبری در توئیت جدیدی اطلاعات خود را به این صورت اصلاح کرد که این پردازنده 2 هسته اصلی پرقدرت خواهد داشت در حالیکه 4 هسته‌ی دیگر به انجام عملیات های ساده تر خواهند پرداخت.

البته شایان ذکر است که هر شش هسته برای انجام عملیات های فوق سنگین به صورت همزمان مشغول به کار خواهند شد. معمولاً شرکت های سازنده تعدادی از هسته ها را، چه پرقدرت و چه کم مصرف، برای بهبود کارائی باتری در اولویت قرار می‌دهند و این سبک از طراحی در پردازنده A10 Fusion برای زمان بیشتر روشن بودن صفحه در آیفون های 7 و 7 پلاس به کار گرفته شده بود.

با چیپ ست 10 نانومتری TSMC FinFET، اپل قادر خواهد بود تا تعداد هسته های پردازنده خود را افزایش دهد، که به طبع آن عملکرد آیفون بعدی و جایگزین آیفون های سال قبل بسیار بالاتر از نسخه های پیشین و در سطحی غیرقابل رقابت با دیگر رقبا خواهد بود. جزئیات بیشتری در خصوص این پردازنده منتشر نشده است. اما خبر خوب این است که تنها چند ساعت دیگر به معرفی آیفون‌های جدید باقی مانده است و اطلاعات تکمیلی در مورد تمامی این گوشی‌ها و پردازنده های آنها را به زودی با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها