سومین جشنواره “بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران” در لاهیجان (پایتخت بامبوی ایران) برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۱۲

دکتر ابراهیم آذرپور دبیر سومین جشنواره “بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران در گفت‌وگو با ایسنا افزود: این بزرگداشت توسط مرکز تحقیقات، توسعه و ترویج بامبوی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گیلان و با مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان برگزار می شود.

وی افزود: لاهیجان در مقام خاستگاه، مهد پرورش و پایتخت بامبوی ایران، رسالتی عظیم در پرورش، تعالی بخشی، نمادسازی و بهینه سازی سرنوشت فردای این محصول کشاورزی دارد.

آذرپور ابراز امیدواری کرد این رویداد بزرگ علمی، فرهنگی و هنری با اهداف پشتیبانی و احیای صنعت رو به زوال بامبوی ایران، بهبود وضعیت فعالان این صنعت، ترویج پرورش و کاربرد بامبو در کشور، مطرح شدن نام و حفظ جایگاه ایران در صنعت بامبوی جهان، معرفی شهرستان لاهیجان به عنوان پایتخت بامبوی کشور در عرصه ملی و جهانی، تقدیر از فعالان و پیشکسوتان صنعت بامبوی کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آشنایی با صنایع تکمیلی مرتبط، جلب توجه بیشتر مقامات و نهادهای مسئول به این صنعت اشتغال‌زا، ایجاد انگیزه در قشر پژوهشگر و جامعه دانشگاهی برای اجرای تحقیقات کاربردی در حوزه بامبو و نهادینه سازی الگوی اقتصاد مقاومتی دانش بنیان در بخش های کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

سومین جشنواره بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران، رأس ساعت 15:30 دوشنبه 27 شهریورماه سال جاری در سالن همایش های شهید باهنر واقع در شهرستان لاهیجان (پایتخت بامبوی کشور) برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها