زمان رسیدگی فوق‌العاده به پرونده قتل بنیتا، دختر هشت ماهه در دادگاه کیفری استان تهران مشخص شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۹۷

غلامحسین اسماعیلی، رئیس‌کل دادگستری تهران گفت: پس از بررسی‌های اولیه در دادگاه، روز دوشنبه 20شهریور امسال برای رسیدگی به پرونده و محاکمه متهمان تعیین شده است و جلسه محاکمه نیز در شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به انجام تحقیقات مقدماتی از متهمان، گفت: «جلسات تحقیق از هر دو متهم انجام، اظهاراتشان اخذ و پرونده نیز به طور دقیق مطالعه شده است. پیش از این نیز برای متهمان وکیل تسخیری تعیین شده بود.»

متهمان، محمد 28 و مهدی 36 ساله هستند که 29تیر امسال برای خرید روانگردان شیشه به منطقه مشیریه تهران رفته بودند اما محمد، پراید حامل بنیتا را دزدید و منجر به مرگ کودک شد. او در بازجویی‌ها گفت: «همراه مهدی برای خرید شیشه به مشیریه رفته بودیم که چشممان به پراید روشن کنار خیابان افتاد.

برای این‌که بقیه راه تا محل خرید مواد را پیاده نرویم تصمیم به سرقت گرفتیم. صاحب خودرو، لحظه‌ای آن را رها کرده و به خانه رفته بود. قرار شد مهدی مقابل در خانه بایستد تا اگر صاحب خودرو آمد، مانع او شود. من سوار پراید شدم اما تا پشت فرمان نشستم، صاحب خودرو سر رسید و خودش را روی کاپوت انداخت. با مشت روی شیشه می‌زد و فریاد می‌کشید بچه‌ام در ماشین است. 150 متر دورتر صدای گریه آمد. آنجا متوجه حضور بنیتا در ماشین شدم. به مهدی زنگ زدم و در قیامدشت قرار گذاشتیم. وقتی آمد، تعدادی از لوازم خودرو را دزدید و رفت. من هم ماشین را در یکی از خیابان‌های مامازند پاکدشت، کنار یک ابزارفروشی و یک استخر رها کردم. فکر می‌کردم مردم ماشین را می‌بینند و بچه را نجات می‌دهند.»

مهدی اما مدعی شد هیچ نقشی در سرقت نداشته و چند بار نیز از محمد خواسته تا بچه را به نحوی به خانواده‌اش برساند.

براساس کیفرخواست صادره، اتهام محمد قتل عمد و اتهام مهدی، معاونت در سرقت است. آنها 20 شهریور پای میز محاکمه می‌ایستند. پدر و مادر بنیتا پیش از این خواستار اعدام متهم اصلی در ملأعام شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها