طلاب حوزه‌های علمیه نیز همچون دیگر مردان ایرانی موظف به گذراندن خدمت سربازی هستند و البته این زمان در مراکز فرهنگی و تبلیغی سپری خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۷۳

به گزارش ایسنا، از آنجا که دوره آموزش نظامی امری مهم در تکمیل مدت زمان خدمت سربازی است، طلاب سراسر کشور این دوره آموزشی را در پادگان باقرالعلوم(ع) قم سپری می‌کنند.

فرمان جنگنده‌های روس در دست دختران

نیروی هوایی روسیه برای نخستین بار به دختران آموزش خلبانی هواپیماهای جنگنده می‌دهد.

به گزارش فردانیوز،پس از درخواست‌های مکرر نیروی هوایی روسیه برای نخستین بار پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 به جذب دختران برای آموزش خلبانی هواپیماهای جنگی اقدام کرده است.

ماجرای کفش‌های ملانیا ترامپ

این بار کفش بانوی اول آمریکا در بازدید از مناطق سیل‌زده تگزاس، سوژه رسانه‌های اجتماعی شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش، ملانیا ترامپ روز سه‌شنبه پیش از ساعت 8 صبح برای بازدید از مناطق سیل‌زده هیوستون و کورپس کریستی در ایالت تگزاس سوار هواپیمای مرین وان شدند. اما نحوه لباس پوشیدن ملانیا ترامپ و بخصوص کفش‌های پاشنه‌بلند او بار دیگر جنجال زیادی در رسانه‌ها به پا کرد.

نیویورک پست در مطلبی در این باره نوشت: ملانیا ترامپ با آن کفش‌های پاشنه بلند مشکی، گمان کرده است می‌خواهد به مراسم فرش قرمز برود تا منطقه سیل‌زده هیوستون!

طبق تصاویر منتشر شده، ملانیا ترامپ برای بازدید از این مناطق سیل‌زده ناشی از توفان هاروی، از یک ژاکت سبز رنگ با کفش‌های پاشنه‌دار مشکی استفاده کرده است. دونالد ترامپ هم بوت قهوه‌ای روشن به همراه یک کاپشن بادگیر بر تن دارد. این در حالی‌است که عمق سیل در برخی معابر عمومی تگزاس به بیش از یک متر می‌رسد. یک کاربر دیگر توییتر هم نوشت: آیا او می‌داند که دارد به منطقه‌ای می‌رود که دچار بلای طبیعی شده است؟ فکر نمی‌کنم این کفش‌های پاشنه بلند مناسب چنین مکانی باشد.

اما پس از گسترش انتقادها از ملانیا ترامپ، سخنگوی ترامپ اعلام کرد: بانوی اول آمریکا یک جفت کفش دیگر هم با خود به همراه آورده است.

لباس جدید فضانوردان

هفته گذشته ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت اسپیس‌ایکس در صفحه اینستاگرام خود تصویری از نخستین لباس فضایی این شرکت را به نمایش گذاشت؛ لباسی که قرار است فضانوردان آن را در سفرهای فضایی خود با فضاپیمای دراگون تن کنند.

به گزارش ایلنا، طراحی لباس فضایی اسپیس ایکس شبیه لباس‌هایی است که فضانوردان در فیلم‌های علمی ـ تخیلی می‌پوشند.

عملکرد این لباس بتازگی روی زمین با موفقیت آزمایش شده، اما هنوز جزئیات زیادی از ویژگی‌های این لباس منتشر نشده است. براساس برنامه اعلام‌شده، نسخه سرنشین‌دار فضاپیمای دراگون سال آینده برای نخستین‌بار به فضا پرتاب می‌شود. دراگون قادر است هفت فضانورد را با خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی ببرد و همه سرنشینان آن در زمان پرتاب و بازگشت به زمین باید لباس فشار مخصوص بپوشند.

این لباس‌ها به فضانوردان کمک می‌کند تا بدن آنها با فشارهای ناشی از پرتاب و بازگشت به زمین مقابله کند.همچنین این لباس‌ها از فضانوردان در مقابل افت ناگهانی اکسیژن در فضاپیما حفاظت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها